David Edery (Microsoft) over online games en business

11 maart 2009, 08:31

In zijn boek ‘Changing the Game’ heeft David Edery een mooi overzicht opgeschreven van de stand van zaken in gaming. Edery koppelt zeer nadrukkelijk advertentiemodellen aan gaming; er is veel, heel veel mogelijk. En het werkt; display advertising rondom games heeft bijvoorbeeld een vrij hoge CTR. In bovenstaand interview praat Edery (zwaar jetlagged) over de toekomst van geld verdienen met games (hij gelooft erg in advergames). Dit voorbeeld, Jewel Diver, van Allstate Insurance gaf Edery ook in zijn keynote op Brands and Games, gisteren in Utrecht.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!