Energize: Interview met Dennis Goedegebuure van eBay

12 maart 2009, 06:10

{title}Klaas Weima van Energize sprak voor de Energize Sparkcast met Dennis Goedegebuure van eBay. Goedegebuure woont sinds drie jaar in San Francisco en werkt al zeven jaar bij eBay. Eerst in Amsterdam en de laatste jaren op het hoofdkantoor in San Jose, Sillicon Valley. In de podcast komen de laatste trends uit de Valley aan bod en geeft Dennis zijn visie op de markt. Ook komt de crisis aan bod. Organic search en performance based advertising zijn tegenwoordig populair in de Valley.

Ook eBay kon niet ontkomen aan een reorganisatie vorig jaar, net als giganten Adobe, FaceBook en Amazon. Goedegebuure noemt schrikbarende ontslagcijfers van 600.000 verloren banen per maand in de VS. Toch heeft eBay het afgelopen jaar wederom een omzetgroei doorgemaakt van 12 procent. Het lijkt erop dat eBay de vruchten plukt van de moeilijke economische tijden. Het interview is opgenomen tijdens een echt Amerikaans diner. Let dus niet op het achtergrond geluid. Beluister of download het interview HIER (mp3).

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Dennis Goedegebuure

    Kleine correctie, ik heb de jaar cijfers even opgezocht, en de groei kwam uit op 11%, met een 12% eps groei. Vandaar de kleine mix up van de cijfers!


    12 maart 2009 om 14:27
    eduardblacquiere

    Leuk interview, Dennis! (en Klaas)


    14 maart 2009 om 11:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!