WOMI: Sociale display ads

WOMI: Sociale display ads


Het Amerikaanse bedrijf SocialMedia heeft een nieuwe vorm van ‘social network advertising’ bedacht: WOMI. De afkorting WOMI staat voor ‘Word Of Mouth Impression’. Een WOMI-campagne laat bezoekers van een sociaal netwerk een display ad zien waarin ze om input vragen. Dit kan zijn via een tekstveld of via een multiple choice vraag. Deze input wordt gebruikt om advertenties aan vrienden van de netwerker te tonen op het zelfde sociale netwerk.

Een simpel voorbeeld. Stel je bent Red Bull en organiseert een van je extreme sportevenementen. Via een WOMI zou je dan kunnen vragen of iemand naar het evenement gaat. In de display ad kan iemand klikken op ‘ik ga wel’ of ‘ik ga niet’. Na het klikken krijgen de vrienden van deze persoon te zien - in dezelfde WOMI - of hij of zij wel of niet gaat. De vrienden kunnen ook weer reageren en hun vrienden zien dan weer hun antwoord. Daardoor ontstaat een viraal effect.

De eerste WOMI-campagnes schijnen een zeer positief effect te hebben gehad op bijvoorbeeld product awareness, productvoorkeur en sales. Echter harde cijfers heb ik nog niet gezien.

De WOMI display ads voldoen aan de standaard afmetingen van het IAB en kunnen dus zonder aanpassingen geserveerd worden op de meeste sociale netwerken.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.