Luba (Maxlead) wint Search Engine Marketing Award 2009

17 maart 2009, 16:10

{title}Vandaag vond de gehele dag de eerste editie van zoekmachinemarketing congres SES Amsterdam plaats in hotel Krasnapolsky te Amsterdam. Voorheen bekend als ‘Speld in Hooiberg’ waarbij er traditioneel de Search Engine Marketing Award “De Speld” werd uitgereikt.

De finale van Speld in Hooiberg ging tussen Netprofiler met de case Selexyz en Maxlead met de case Luba. Winnaar van de Search Engine Marketing award 2009 is: Maxlead met de case Luba!

Selexyz wilde een long tail campagne in Google AdWords, immers 650.000 boektitels van meer dan 50.000 auteurs is een uitdaging. Netprofiler ging de uitdaging aan.

De stappen in dit proces waren ondermeer een inhouse workshop bij Selexyz en het inladen van de 650.000 titels in de tool die Netprofiler daarvoor heeft. Immers iedere boektitel heeft z’n eigen unieke landingspagina.

Doelen werden opgesteld en de resultaten zijn zeer positief. Stijging ROI, toename online verkeer etc, zijn allemaal bereikt. De case van Luba is aangegaan door Maxlead. Luba is een uitzendbureau met 50 filialen verspreidt door Nederland. De situatie destijds was dat de website van Luba maandelijks 130.000 bezoekers en er dat er een beperkt aantal vacatures op de site stonden.

Maxlead heeft na deze constateringen doelstellingen gezamenlijk met Luba opgesteld. Het doel was om een online kanaal op te zetten met als uitgangspunt SEM. Verhoog daarbij de omzet met 25% en verhoog de marge per kandidaat.

Maxlead heeft aan de hand van de doelstellingen 2 fases ontleed, eerste fase bestond uit opzetten structuur inclusief bepalen landingspagina’s en het geheel meetbaar maken. Fase 2 bestond uit advies en optimalisatie website, optimaliseren landingspagina en SEA kennis gebruiken voor SEO. Gevolg was dat Luba op zowel customer-, business-, markt- en sales intelligence stappen heeft gemaakt.

Zie ook de eerdere verslagen van SES Amsterdam hier op Marketingfacts:

Verslag SES Amsterdam (deel 1: de markt & het veranderende landschap)

Verslag SES Amsterdam (deel 2: Google’s visie, OMD & IAB Taskforce Search)

Verslag SES Amsterdam (deel 3: Linkbuilding en Beyond Google)

Dit verslag is gemaakt door mijn collega Stefan de Groot, SEA Consultant bij Outrider (GroupM/WPP)

Eduard Blacquière
Freelance SEO Consultant bij Edwords Consultancy

Eduard is freelance SEO consultant. Hij helpt bedrijven hun bedrijfsdoelstellingen te vertalen naar een data-gedreven SEO & digitale marketing strategie. EdWords.nl is zijn blog en z'n specialisatie is SEO. Als blogger en spreker deelt Eduard kennis en hij is mede-oprichter van het jaarlijkse Friends of Search congres.

Categorie
Tags

11 Reacties

    chi666

    Ronald (Maxlead), Kaj (Luba) en alle betrokkenen: gefeliciteerd. Goed om te zien dat de recruitment industrie zijn achterstand op dit gebied met rasse schreden aan het inhalen is!


    17 maart 2009 om 16:34
    Harmen Visscher

    Heren van Maxlead. Vanuit Groningen: Gefeliciteerd!


    17 maart 2009 om 17:24
    Tim de Vrind

    Hoi Rob en Ronald, van harte…

    Het zat er dik in!


    17 maart 2009 om 17:37
    Joris Toonders

    Ook felicitaties vanuit Breda!


    17 maart 2009 om 20:42
    valentine

    Gefeliciteerd jongens – bijna een hattrick!


    17 maart 2009 om 20:49
    Viola van Westen

    Van harte gefeliciteerd Maxlead!

    Wij van Luba zijn trots op jullie! Bedankt!

    Groetjes, Viola


    17 maart 2009 om 21:07
    media

    Ronald (Maxlead) gefeliciteerd, inderdaad op naar de hatrick! 😉


    17 maart 2009 om 21:17
    Maurits van Eeghen

    Beste Ronald, Kaj, Rob en niet te vergeten Mr. Luba :), In aanvulling op mijn persoonlijke felicitaties gisteren hierbij nog maar eens: Dik verdiend!

    @Viola, Marco: voor een echte hattrick mag je tussendoor geen tegendoelpunten hebben gekregen 😉


    18 maart 2009 om 05:16
    Gijsbert van der Sleen

    Hi Kaj, top! Van harte gefeliciteerd.


    18 maart 2009 om 05:58
    Tom – Estate

    Gefeliciteerd! Mooie case. Hier kunnen een hele hoop recruitmentsites nog heel wat van opsteken.


    18 maart 2009 om 06:36
    Ronald van Klooster

    @ iedereen

    Allen zeer bedankt voor jullie felicitaties. We zijn trots dat we hem weer gewonnen hebben. We zijn Luba en al onze klanten dankbaar voor de kennis die we met elkaar verzameld hebben. De Luba case is in de AMC/HRM branche zeer vooruitstrevend geweest waarbij Kaj Jalving allle credits verdiend vanuit Luba.

    Volgend jaar de hattrick? Let it happen!

    groet Ronald


    18 maart 2009 om 06:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!