MediaLandscape neemt collega narrowcaster MediaLibrium over

19 maart 2009, 19:04

{title}Een grote acquisitie in narrowcastingland. Eén dezer dagen zullen de Telegraaf Media Groep en MediaLandscape de overname van narrowcaster MediaLibrium bekendmaken. Een op het oog flinke overname zij het dat MediaLibrium haar belangrijkste klanten –fastfoodketen McDonalds– niet kan meeleveren. De hamburgergigant gaat de digitale instore communicatie naar verluidt binnenkort zelf doen.

Een forse aderlating voor MediaLibrium dat behoorlijk afhankelijk was van de inkomsten uit Happy Meal bolwerk McDonalds en dus een belangrijke reden voor TMG om een al niet erg winstgevende bedrijf af te stoten. Hoe lang de overeenkomsten met andere key acoounts zoals de Rabobank en het Amsterdamse vervoersbedrijf de GVB nog doorlopen is niet bekend. Het overnemende MediaLandscape van Jerry Rustveld heeft met ondermeer Bruna, Hema, ABN-AMRO, Albert Heijn en Shell een behoorlijk klantenportfolio en een aardig bereik. Met de overname van MediaLibrium is MediaLandscape nu zeker marktleider in Nederland maar de ambities zijn inmiddels grensoverschrijdend. MediaLandscape tracht ook het Europese account van tankstationexploitant Shell binnen te slepen.

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Andreas

    Begreep dat Librium al een tijdje te koop stond. Hoorde in de Eindhovense wandelgangen dat ook de Rabobank er mee gaat stoppen of zelf het een en ander gaat opzetten.


    21 maart 2009 om 09:55
    Gerard ter Haag

    Albert,

    Het stukje heeft op zijn minst een fout luchtje.

    Wellicht toch voortaan maar goed kijken wie je informatie geeft.


    24 maart 2009 om 20:31
    venturo

    Gerard vertel meer. Wil je me zeggen dat het verhaal niet klopt? Ik weet ook wel dat Medialandscape dat met ‘vreemd’ vermogen moet financiereren, een nieuwe aandeelhouder of misschien wel eigenaar moet toestaan en dat het om die reden nog niet getekend is. Of heb jij andere informatie die je met mij/ons wil delen? Er zit trouwens wel een luchtje aan je naam. Onvindbaar voor Google….


    24 maart 2009 om 21:22
    Gerard ter Haag

    Albert, laten we maar rustig afwachten. Medialandscape is wel de laatste waar TMG zaken mee wil doen, heeft niet zo’n beste naam lees ik her en der.

    Ik persoonlijk denk dat met een serieuze overnamekandidaat eindelijk de onzin uit deze branche vandaan gaat en het wellicht nog wel wat gaat worden.

    Als ik over voldoende financiele middelen zou beschikken zou dit het moment zijn om in deze branche in te stappen.


    25 maart 2009 om 20:34
    venturo

    Gerard, jammer dat je anoniem wil blijven, ik ken de discussie over Rustveld, ook uit persoonlijke ervaringen. Het is hoe dan ook een hele slimme zakenman die weet wanneer hij moet toeslaan. Denk in dat kader aan de overname van MaxTT waar net die ander grote krantenuitgever zijn vingers aan gebrand had. Voor een appel en een ei. Een vergeet niet dat TMG er graag vanaf wil. Maar misschien stapt Rustveld wel MediaLandscape uit ten faveure van de nieuwe eigenaar?


    25 maart 2009 om 22:12
    Anoniem

    Rustveld is niet slim heren, denk ff na voordat je van die rare uitspraken doet. Wat heeft Rustveld gedaan om die titel te krijgen. Een bedrijf gestart en overgenomen. Er is wel meer nodig toch? hij is een gemiddelde ondernemer, met een gemiddelde omzet.


    9 augustus 2013 om 09:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!