Een grote acquisitie in narrowcastingland. Eén dezer dagen zullen de Telegraaf Media Groep en MediaLandscape de overname van narrowcaster MediaLibrium bekendmaken. Een op het oog flinke overname zij het dat MediaLibrium haar belangrijkste klanten -fastfoodketen McDonalds- niet kan meeleveren. De hamburgergigant gaat de digitale instore communicatie naar verluidt binnenkort zelf doen.
Een forse aderlating voor MediaLibrium dat behoorlijk afhankelijk was van de inkomsten uit Happy Meal bolwerk McDonalds en dus een belangrijke reden voor TMG om een al niet erg winstgevende bedrijf af te stoten. Hoe lang de overeenkomsten met andere key acoounts zoals de Rabobank en het Amsterdamse vervoersbedrijf de GVB nog doorlopen is niet bekend. Het overnemende MediaLandscape van Jerry Rustveld heeft met ondermeer Bruna, Hema, ABN-AMRO, Albert Heijn en Shell een behoorlijk klantenportfolio en een aardig bereik. Met de overname van MediaLibrium is MediaLandscape nu zeker marktleider in Nederland maar de ambities zijn inmiddels grensoverschrijdend. MediaLandscape tracht ook het Europese account van tankstationexploitant Shell binnen te slepen.