NAB 2009 SHOW toont laatste nieuwtjes op mediagebied

18 april 2009, 08:32

{title}De komende week (18-23 april) staat Las Vegas wederom in het middelpunt van de belangstelling van de mediawereld, wanneer voor de 80-ste keer, NAB, ‘s werelds grootste conferentie op het gebied van media van start gaat. De komende weken zal de pers bol staan van de meest recente ontwikkelingen op (video)communicatie gebied en zullen de nieuwste snufjes aan de wereld worden gepresenteerd. Kijk hier om alvast een voorproefje te krijgen.

Evenals de rest van de economie ondervindt de media industrie last van de economische teruggang, echter in feite zou de toekomst er veel rooskleuriger uit moeten zien dan die van andere sectoren van de economie. Het gebruik van video is namelijk niet meer weg te denken in het hedendaagse maatschappelijk verkeer. De opkomst van user generated content en de massale toename van het gebruik van video bij alle vormen van communicatie, impliceert dat de vraag naar producten en oplossingen in de komende jaren fors zal moeten stijgen.

Tijdens NAB zal vanzelfsprekend veel nadruk gelegd worden op het financiële aspect, zoals het terugbrengen van operationele kosten en het vergroten en identificeren van nieuwe inkomstenbronnen. Alles draait om “Return on Investment” en partijen zullen zeker niet meer klakkeloos overgaan tot “niet-te-verantwoorden” investeringen.

Veel aandacht zal verder uitgaan naar 3-D oplossingen, mobiele video communicatie en nieuwe business modellen voor wat betreft het exploiteren van video content. Ongetwijfeld speelt ook het groene aspect (drastisch verminderd energieverbruik) een rol van betekenis. Ik verwacht wat dat betreft dat “groen communiceren” bij de Europese tegenhanger van NAB, in september in Amsterdam (IBC) wellicht nog meer benadrukt zal worden.

Nu IPTV, mondiaal gezien, de kinderschoenen ontgroeid blijkt, zullen de schijnwerpers bovendien gericht zijn op de upgrading en innovatie van communicatie netwerken. Een aantal bedrijven, zoals Harris Broadcast, heeft voor bezoekers en “online” volgers tijdens NAB een speciale website in het leven geroepen, wat het volgen van de nieuwste ontwikkelingen sterk vereenvoudigd!

The way in which we are communicating is changing rapidly and since we are all consumers, we are all part of this changing world. Marketing- and media strategies will have to be re-written, so let's sharpen our pencils and get the show on the road. http://www.linkedin.com/pub/dir/john/goedegebuure

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!