Ad:Tech 2009: Het maximaliseren van je advertising spend

Ad:Tech 2009: Het maximaliseren van je advertising spend

{title}Veel websites converteren niet zo goed als ze zouden kunnen. Nu adverteren duurder wordt en de resultaten van adverteren vooral korte termijn zijn kunnen we tips om onze website meer effectief te maken goed gebruiken. Darren Guarnaccia schreef er een boek over en gaf ons tijdens de ad:tech in San Francisco 7 tips om je advertising spend the maximaliseren.

  1. Geef de gebruiker van je website wat hij verwacht en zorg dat hij dit gevoel behoudt door een consistente boodschap te brengen. Je landingspagina moet aansluiten op je initiële boodschap en deze moet in het proces dat de gebruiker ingaat in alles doorschemeren.
  2. Segmenteer de ervaringen van je gebruikers met de doelstellingen van je website. Als je je gebruiker in zijn proces begeleid met wat hij wil, in de richting van wat jij wilt zal dit resulteren in conversie. Analyseer je gebruikers over een langere periode zodat je het te doorlopen proces op je website kan optimaliseren. Op deze manier kun je je gebruikers beter begeleiden en zal je website beter converteren.
  3. Kijk naar koopsignalen. Maak het proces persoonlijk en relevant voor die specifieke gebruiker. Niemand is nog op zoek naar een one size fits all. Het moet allemaal om de gebruiker draaien. Als je de gebruiker een tailor made aanbod doet gebaseerd op segmentatie, zal hij niet alleen converteren maar zul jij in ruil gratis mond op mond reclame (recensies op blogs of je eigen site) krijgen.
  4. Leer te luisteren naar je gebruikers in specifieke segmenten en optimaliseer je boodschap per segment. Zorg dat je de juiste content aanbiedt gebaseerd op segmentatie patronen. Doe multivariate tests van je hele click path en stop niet bij de landingspagina.
  5. Doe aan objection handling. Begrijp de bezwaren en barrières waar je gebruikers tegenaan lopen en neem ze weg. Gebruik hiervoor community content en betrokkenheid. Begrijp waar je je gebruikers kwijtraakt en waarom je ze kwijtraakt. Een voortdurende analyse van je web statistieken is hierin essentieel. Hoe kun je de website optimaliseren om zo je conversie percentage te verhogen.
  6. Ga de discussie aan. Betrek je gebruikers in je community content en zet ze voor je aan het werk. Brand ambassadors kunnen (potentiële) klanten informeren, eventuele bezwaren voor je wegnemen en potentiële klanten converteren in daadwerkelijke klanten. Naar wie zal een potentiële klant eerder luisteren, naar jou of naar iemand die al ervaring heeft met jouw product of dienst? Transparantie wekt vertrouwen.
  7. Biedt constant goede content en gebruikerservaring zodat je bezoekers terugkeren naar je website. Vraag en verwacht initieel niet te veel van je bezoeker. In de loop van tijd betrek je de bezoeker en maak je hem een gebruiker. Biedt ze specifieke content op basis van hun profiel.

Met deze tips moet je website wel een succes worden. Toch?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.