Nike+ Challenge Men vs. Women (vervolg)

29 april 2009, 04:26

Van 13 maart tot 19 april daagde Nike via de hardloopcommunity Nikeplus.com, mannen en vrouwen uit om mee te doen aan de officiële Nike+ Challenge Men vs. Women. De wereldwijde campagne werd ondersteund door een tv-commercial met actrice Eva Longoria en haar man, basketballer Tony Parker (zie ook: NikePlus TV). De challenge is overduidelijk gewonnen door de mannen die ruim 1 miljoen km liepen met een gemiddelde van 14,45 km per persoon. De vrouwen bleven met ruim 450.000 km op minder dan de helft steken.

Maar de strijd gaat verder. Op de wesbite van Nike+ lezen we dat de volgende challenge loopt van 1 mei tot 31 mei 2009. Ben benieuwd of Nike daarvoor de volgende interactieve bannercampagne heeft opgezet of dat het gaat om een hoax:

Nike+ Trash Talk Banner

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

14 Reacties

    Lisa

    De internationale campagne is weer geweldig gemaakt door 72 and Sunny. De mensen die al bijna 20 jaar achter het merk Nike werken. Helaas heeft Nederland ook een locale campagne die het merk eerder kapot maakt dan goed doet. Ik weet niet welk bureau dit maakt maar deze mensen hebben duidelijk totaal geen gevoel voor het merk Nike.

    Hopelijk schuiven de marketeers van Nike deze internationale campagne in Nederland weer naar voren en verlos ons a.u.b. van de middelmatigheid die de Nederlandse campagne brengt.


    29 april 2009 om 06:28
    media

    @Lisa: wat is de Nederlandse campagne van Nike eigenlijk? Ik heb eerlijk gezegd nog geen speciale Nederlandse campagne hiervoor gezien. Jij wel?


    29 april 2009 om 06:34
    koningwoning

    @lisa – hoe kom je hierbij? Ik heb in het verleden genoeg met Nike te maken gehad (was mediaplanner voor ze) en de banners werden elke keer weer door andere (vaak internationale) bureaus gemaakt…. de ene keer beter dan de andere.

    Dat ze 20 jaar achter het merk Nike werken vind ik niet zo interessant… had het interessanter gevonden als ze al 20 jaar VOOR nike werkten ;-p

    En ja, soms kwam het van een lokale sitebouower (‘k noem geen namen) die dacht de banners er wel even bij te kunnen doen, en dan kreeg je bijvoobeeld banners van 4 MB – en dan vonden ze het vreemd dat dat niet online kon 😉

    het uiteindelijke resultaat was om te huilen… net als de cijfers die er uit voortkwamen.


    29 april 2009 om 08:47
    Lisa

    koningwoning

    Die mensen waar jij even slim over wil zijn hebben Nike gemaakt tot wat het nu is. Jij zat toen nog waarschijnlijk te denken wat voor studie je wil gaan doen.

    Beetje respect voor deze mensen die onder de vlag van Wieden & Kennedy gelijk met Nike zijn gegroeit.

    Wel erg grappig dat een mediaplanner (…) hier een uitspraak over durft te doen.


    29 april 2009 om 09:31
    mgvandenbroek

    @Lisa: In plaats van te vervallen in persoonlijk touwtrekken, lijkt het me wel aardig als je ‘ns aangeeft over welke NL campagne je het hebt?


    29 april 2009 om 09:46
    mgvandenbroek

    Mhja, dit is wel slecht gedaan inderdaad. Wél 16000 keer bekeken.


    29 april 2009 om 10:05
    Lisa

    16000 keer is niet veel op Youtube.

    Is een klein Nederlands dorpje.


    29 april 2009 om 10:14
    koningwoning

    @lisa – sinds wanneer mag iemand die materiaal ontvangt van 4 MB niet zeggen dat dat wel iets meer is dan de standaard 30 Kb -en als je die specs hebt ontvangen, dat je dan dom bezig bent?

    W+K heb je mij niet over gehoord – maakten altijd briljant materiaal…. maar niet het online materiaal.

    Dat werd door allerlei bureaus in de UK, in Zweden en Dld gemaakt.

    Alleen voor non-internationale campagnes waar een bureau op de hoek voor werd gevraagd kwam het materiaal far below par aanzetten. Dat was altijd huilenswaardig – vooral ook de resultaten.

    Ik heb het hier over een vier-vijf jaar terug overigens.

    FYI: grappig dat iemand die anoniem wil blijven (geen link achter naam) naar aanleiding van een opmerking over niet dicht bij specs in de buurt komen iets wil zeggen over mediaplanners.

    touchy?

    lukt het jullie niet om binnen specs te blijven?

    Dan zou ik vooral anderen proberen in een kwaad daglicht te stellen….

    Er zijn zat reclamebureaus in NL die dit wel kunnen… vaak hebben ze een eigen flashprogrammeur en snappen zij dat een banner niet een 1-op-1 doorvertaling moet zijn van je offline campagne of je site, maar dat je de kracht van het medium moet gebruiken. Degenen die dat snappen maken geweldig mooie creaties die goed werken en het gewenste effect behalen….

    de rest van de bureaus laat ik me niet over uit

    .

    Hoeveel kun jij zeggen over effectief inzetten van materiaal? ik hoor graag je verhaal of zie je link tegemoet. Anders zou ik maar wijselijk mijn mond houden.


    29 april 2009 om 10:19
    lisa

    koningwoning

    Anoniem? Wat was je naam ook weer?


    29 april 2009 om 10:25
    koningwoning

    @lisa – mijn naam is Eric Woning….. maar als je gewoon op de link (naam = clickable als je de url neerzet) had geklikt was je of bij mijn Twitter of bij mijn LinkedIn account gekomen. Op twitter staat dezelfde link naar mijn Linkedin.

    Maar nu nog graag een iets kwalitatievere reactie… over het artikel in plaats van over mij.


    29 april 2009 om 10:39
    Martijn Lafeber

    @Matthijs: gaaf, thanks 🙂


    29 april 2009 om 10:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!