Google Chrome advertenties op televisie

11 mei 2009, 03:35

Interessante ontwikkeling: Google gaat op televisie adverteren voor zijn browser Chrome. Dat gaat het zoekbedrijf doen met bovenstaande commercial die gemaakt is door Google Japan (al sinds 28 januari online te vinden). Op het Official Google Blog (via DC) lees je dit:

‘So today, we’re pleased to announce that we’re using Google TV Ads to run our Chrome ad on various television networks starting this weekend. We’re excited to see how this test goes and what impact television might have on creating more awareness of Google Chrome.’

Het Google team wil met dit experiment er graag achter komen welke impact televisie heeft, en ervaren hoe campagnes via televisie andere mediacampagnes van Google kunnen ondersteunen. Ik vind het altijd wel maf om te zien hoe (innovatieve) online bedrijven televisie gebruiken om hun boodschap voor het voetlicht te brengen. Dat heb ik in ieder geval ook altijd bij de campagnes van bol.com. Maar misschien is het inzetten van televisie juist heel logisch, in deze tijden. En goedkoop.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Wim

    Het klinkt inderdaad niet logisch dat zulke bedrijven via televisie reclame gaan maken. Hoe vaak worden reclames uberhaupt nog bekeken, etc. Is er bijvoorbeeld via internet niet een betere manier. Maar anderzijds begriijp ik het ook wel. Als je leuke grappige reclames maakt zoals bol.com die echt opvallen, zal je daarmee toch enige naamsbekendheid door krijgen. Er zal over gepraat worden, zoals dat nu al gebeurt met veel reclames van bol.com. Dan kan ik alleen zeggen dat de commercial van Google niet echt opvalt, ik zou weg zappen als ik deze reclame zag op tv. De reclameboodschap zou ik dus uiteindelijk nooit krijgen! Misschien geldt dit anders voor andere mensen?


    11 mei 2009 om 14:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!