SparkCast: Interview met Erwin van Lun

12 mei 2009, 07:38

{title}Voor de Energize SparkCast sprak ik met Erwin van Lun, auteur van het boek Van Massamerk naar Mensmerk. Van Lun is analist, futurist, trendwatcher, spreker én blogger (o.a. hier op Marketingfacts, zie afscheidsposting) in één.

Hij zit boven op de media- en marketingontwikkelingen en vertaalt deze naar lange termijn trends. Van Lun staat aan de vooravond van zijn emigratie naar Australie om daar als online missionaris merken te overtuigen van de kracht van interactieve marketing. In het interview gaat Erwin uitgebreid in op het kennisniveau van de Aussies, branding, conversational marketing, het veranderende gedrag van mensen in de maatschappij, en de integratie van technologie in ontwikkelingslanden. Ook krijgen traditionele reclamebureaus “communicatieles” van Van Lun. Beluister of download het interview HIER (mp3).

Klaas Weima
Founder & Managing Director bij Energize + CMOtalk

Klaas (1976) is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Verdiende aandacht en Webvertising. De eerste twee boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Verder is hij oprichter van Energize, een merkactivatiebureau dat ambitieuze merken helpt bij het genereren van verdiende aandacht. Hij adviseerde meer dan 100 merken op het gebied van marketingstrategie, branding, digitale marketing en merkactivatie. Hij maakt sinds 2008 podcasts en is host van de bekroonde podcast CMOtalk, waarin hij maandelijks Chief Marketing Officers aan de tand voelt over actuele marketingthema’s. Klaas is als vaste gastdocent verbonden aan NIMA, Nyenrode Business Universiteit en bestuurslid bij SWOCC en de Entrepreneurs Organization. Hij studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en is NIMA Register Marketeer.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Fernando

    It also makes me wonder how many more ways to teach there are out there that I haven’t yet dreocveisd that would make that cup of herbal tea even more inviting. I’ll start keeping my eyes and ears open.


    9 juli 2015 om 08:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!