Video-interview Alex Bloemendal (Bol.com): ‘Usability bepaalt onze service-level’

1 juni 2009, 06:22

De overlevingskracht van webshop Bol.com is voorbeeldig. Ooit afgestoten door moederbedrijf Bertelsmann (Bol = Bertelsmann OnLine) maakte Bol januari 2009 bekend een recordomzet van 224 miljoen euro te hebben gedraaid in 2008. April 2009 wordt Bol overkocht door de Nederlandse investeringsmaatschappij Cyrte Investments. Een Thuiswinkel Award maakt het feest compleet. Tijdens de uitreiking van de Usability Awards op 27 mei 2009 houdt Alex Bloemendal een inspirerende sessie over hoe usability in alle processen van Bol zit verweven. Ook geeft deze docent en manager front-end & services bij Bol de enige juiste vertaling van het begrip ‘usability’ toegepast binnen de operationele processen van een organisatie.

Patrick Petersen
Senior Online Marketeer en transitie, multi-trainer, auteur, spreker bij AtMost(TV) en @Onlinemarketeer

Vreemde eend Adriaan Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, internationaal spreker en trainer-docent (Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in een focus op pragmatische inspiratie. Senior online strateeg, crossmediaal transitie marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Petersen voltooide recentelijk masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, die hem brachten tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement, de inzet van augmented en virtual reality en de moderne contentstrategie. Deze inzichten hebben hem tevens tot bestseller auteur gemaakt. Hij deelt graag zijn inzichten op gebied van groeien en innoveren van de marketingmix van de toekomst. Petersen is door Bureau Meltwater getipt als nummer 1 contentmarketeer en top 10 marketinginfluencer. De excentrieke Petersen komt uit een ondernemers- en acteursfamilie en is een ver verleden actief geweest als acteur in onder andere Flodder, ZwartBoek en Jackie Chan’s Who am I.

Categorie
Tags

2 Reacties

    max

    Jammer kan int. zijn

    Want… amper te verstaan


    1 juni 2009 om 19:09
    Keshawn

    Moin. Habe mich schon auf Henelssr`s Tour 2013 gefreut und gehofft das Hannover diesmal mit dabei sein würde. Gibt es vielleicht noch weitere Pläne für die Tour und ist auch Hannover dabei???LG


    12 juli 2016 om 01:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!