In de online keuken bij: Poobies.com
Er zijn inmiddels flink wat sites waar je kaartjes kunt maken zoals onder andere Greetz, Hallmark, Kaartenhuis, Kaartje posten, Kaartje2go en Poobies. Als consument zie je door de bomen het bos niet meer. Joris Aerts (voorheen werkzaam bij BBI Reizen en Kras) is sinds kort Marketing Manager bij kaartenservice Poobies.com. Hij is daar verantwoordelijk voor website traffic, conversie (verkoop) en klanttevredenheid/behoud, het managen van nationale en internationale online en offline marketing activiteiten, zoals e-mail campagnes, affiliate marketing, SEO, SEA, DM, CRM, e-commerce, content management & usability bij Poobies.com en rapportage en analyse.
Met al die verschillende aanbieders van online kaartjes ben ik benieuwd hoe Poobies zich wil onderscheiden. In onderstaande video vertelt Joris over het marktleiderschap bij online geboortekaartjes, de klantvriendelijke engine van Poobies waarmee klanten zelf kaarten kunnen maken en de kant-en-klare voorbeeldkaarten die eenvoudig bewerkt kunnen worden. Momenteel is Poobies vooral bezig met zoekmachinemarketing en -optimalisatie. Vooral met optimalisaties is veel geld te besparen aangezien iedere kaartleverancier zich momenteel blauw betaalt aan Google Adwords. Ook beantwoordt Joris de vraag of er een iPhone app komt. Tenslotte beantwoordt Joris de vraag waar hij als Marketing Manager op af wordt gerekend.
De video met het interview met Joris Aerts: