IAB VS: Online advertising daalt met 5 procent

IAB VS: Online advertising daalt met 5 procent
{title}

De online advertentiebestedingen zijn in de VS in Q1 2009 ten opzichte van 2008 met 5 procent gedaald. Dat blijkt uit gisteren gepubliceerde cijfers van het IAB in samenwerking met PwC.

“Interactive advertising has taken its rightful place as a fixture on marketing plans across sectors, which means we aren’t immune to broader economic trends,” zegt Randall Rothenberg, CEO van het IAB. “Nevertheless, consumers are spending more and more time with interactive media. For this, and other reasons, interactive media continues to gain share of marketing spend.” Rothenberg is positief over de toekomst:

 

“We’re confident that growth will resume as the U.S. economic climate improves. Interactive advertising is the most accountable way to reach consumers—and in this economy, digital media will be a core component of any successful marketing campaign.”

Interactive advertising wordt minder geraakt door de crisis, is de conclusie van de IAB-chairman. Het wordt in het persbericht beaamd door David Silverman van PwC. “Current economic conditions are clearly challenging. Nonetheless, interactive media continues to consume a larger piece of the overall advertising pie.”


Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • De werkelijke boodschap zit in de details. De overall daling in online bestedingen wordt veroorzaakt door een afname in bestedingen aan branding-gerelateerde display/banner advertising. Tegelijkertijd blijven echter de response/ROI-gedreven online activiteiten - email, search en cpx - wél groeien.

    "Forrester Research VP and Principal Analyst Shar VanBoskirk took a nuanced view, suggesting it might be overly simplistic to broadly attribute the economy to the quarterly spending decline. "My research shows that spend in direct response interactive tools is increasing," she said, referring to search, e-mail, and pay-per-click banner ads. However, she asserted that overall adoption of and spending on branding interactive tools, such as CPM-based banner ads is on the decline."

    bron: http://www.clickz.com/3634009

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.