Interview Marketeer of the Year 2009: Jan Willem Sieburgh

10 juni 2009, 06:04

In het fraaie Fort Voordorp in Utrecht vond gisteren de negende uitverkiezing van Marketeer of the Year plaats. Drie marketeers waren genomineerd: Stephan van Kruisselberge van TomTom, Michel Schaeffer van bol.com en Jan Willem Sieburgh van het Rijksmuseum in Amsterdam. Tijdens de presentaties van de drie marketeers bleek al dat Jan Willem Sieburg een aparte marketeer is met een gedreven en alternatieve aanpak. Welicht niet hij en zijn team, maar zeker zijn doordachte aanpak zou weleens een lichtend voorbeeld kunnen zijn voor hen die het versterken-van-de-relatie-met-de-klant nog niet helemaal begrijpen. Sieburgh’s focus op het versterken en aantrekken van een creatieve relatie met de museumbezoeker en het gegeven dat Sieburgh het museum-in-verbouwing nog steeds tot een veelbezochte plek wist te houden bezorgde deze ex-reclameman de bokaal. Verrassend. Ik had zelf mijn geld op Schaeffer gezet gezien de enorme marketingwise progressie van bol.com, het versterken van een enorme naamsbekenheid en de diversificatie van het aanbod. Hieronder een interview met de trotse winnaar, Jan Willem Sieburgh:

value=”http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=5085421&server=vimeo.com&show_title=1&show_byline=1&show_portrait=0&color=&fullscreen=1″ />

Patrick Petersen
Senior Online Marketeer en transitie, multi-trainer, auteur, spreker bij AtMost(TV) en @Onlinemarketeer

Vreemde eend Adriaan Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, internationaal spreker en trainer-docent (Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in een focus op pragmatische inspiratie. Senior online strateeg, crossmediaal transitie marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Petersen voltooide recentelijk masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, die hem brachten tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement, de inzet van augmented en virtual reality en de moderne contentstrategie. Deze inzichten hebben hem tevens tot bestseller auteur gemaakt. Hij deelt graag zijn inzichten op gebied van groeien en innoveren van de marketingmix van de toekomst. Petersen is door Bureau Meltwater getipt als nummer 1 contentmarketeer en top 10 marketinginfluencer. De excentrieke Petersen komt uit een ondernemers- en acteursfamilie en is een ver verleden actief geweest als acteur in onder andere Flodder, ZwartBoek en Jackie Chan’s Who am I.

Categorie
Tags

3 Reacties

    mgvandenbroek

    @Jeroen: Hij is nu in plaats van 5, 6x bekeken! Met je Flip gedaan?


    10 juni 2009 om 09:35
    mgvandenbroek

    Ik vergat erbij te zeggen: Mooi interview, Patrick!


    10 juni 2009 om 12:58
    onlinemarketeerTV

    @matthijs Dank! Wat snel volgt is de nummer 2 @Marketeer of the Yeal: Michel Schaeffer van Bol.com. De nuance in aanpak -op video te zien- tussen marketeer Sieburgh en Schaeffer is een mooie. Beiden zijn bevlogen en resultaatsgericht, maar dan wèl op een eigen marketingwise manier.

    @Jeroenmirck mooie aanvulling met de flip! Thnx!


    10 juni 2009 om 18:13

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!