Facebook in VS groter dan MySpace

19 juni 2009, 04:57

“Facebook is becoming the go-to social networking site for marketers. While MySpace still has a huge quantity of visitors, they are becoming less relevant.” Dat zegt eMarketer analyst Debra Aho Williamson in dit artikel over Facebook en MySpace: ‘Facebook Overtakes MySpace.’

Uit de cijfers die eMarketer bijeen raapte (eigen analyses en op basis van comScore-data) blijkt dat Facebook in mei 2009 het meest populaire social network was in de VS. Tenminste, als gekeken wordt naar unieke bezoekers. Facebook zat in total op 70,278,000 bezoekers, een stijging van 97% ten opzichte van 2008. Het bezoek aan MySpace slonk met 5 procent in diezelfde periode, tot 70,255,000 unieke bezoekers. En Twitter staat op 3.

{title}

MySpace ontsloeg vorige week 30 procent van het personeel. Zie ook: ‘Vrije val MySpace ten faveure van Facebook en Twitter’. Bereik is leuk. Maar de centen? eMarketer schrijft:

MySpace still dominates Facebook in one important respect—advertising. MySpace visitors viewed 31.8 million ads in April 2009, accounting for almost 47% of the total social network advertising space. Facebook was second, serving nearly 25 million ads and making up about 37% of the sector.

Dat is nu nog zo. Maar deze ‘revenue gap’ zal snel dichten. Gaat MySpace ten onder?

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!