Cannes Lions 2009: De proloog
Deze week komt ‘tout’ reclamemakend Nederland naar Cannes, voor de Lions 2009. Althans, wellicht wat minder ‘tout’ dan vorig jaar, maar toch nog steeds een flinke groep. Vanuit de hele wereld komen reclamemakers om te jureren, prijzen in ontvangst te nemen, workshops te geven en bij te wonen. Of gewoon lekker te netwerken op een van de talloze, talloze borrels en feesten.
Samen met Klaas Weima ben ik vanochtend vroeg (heel vroeg…) vertrokkenvoor een weekje naar Cannes. Over deze reis zal ik op onregelmatige basis verslag doen, hier op Marketingfacts. Dat doe ik in twee ‘ categorieën’.
Over de serieuzere zaken ga ik onder de noemer ‘Cannes 2009 Day’ bloggen. Denk daarbij aan verslagen van workshops of ontmoetingen met interessante mensen (bijvoorbeeld Roel Pijnacker en Wietse Vonk, de Nederlandse vertegenwoordigers in ‘Cyber’ bij de Young Creatives Competition).
Maar Cannes is geen Cannes zonder exclusieve feestjes, sjieke borrels en biertjes van 10 euro per stuk. Daarover schrijf ik onder de noemer ‘Cannes 2009 Night’.
Mochten jullie hier op Marketingfacts ‘verzoekjes’ hebben, laat het dan vooral weten. Bijvoorbeeld interessante personen om te spreken, of not-to-miss-events. Dan kijken we of het in het schema past!
Bart en Klaas, veel plezier in Cannes en zie uit naar de verslagen!
Succes en veel plezier daar, heren. Maak de Night video’s Safe For Work 😉