MassiveMusic Marketing Mania

26 juni 2009, 06:19

{title}In Cannes wordt keihard zaken gedaan, keihard marketing bedreven en keihard feest gevierd. Dat het een het ander niet uitsluit, maar juist kan versterken bewijst MassiveMusic. Zij ontwikkelen muziek en audio voor ondermeer commercials (zie de site voor voorbeelden). Wat is er dan logischer dan je te profileren met veel muziek?

Dus zie daar: het traditionele MassiveMusic feest op woensdagavond tijdens de Cannes Lions. Vorig jaar stond ik (zonder toegangskaartje) op de boulevard te kijken naar de dansende menigte op het strand. Dit jaar was dat helemaal anders.

No party

Het feest begon formeel om 21.00 uur, maar ‘iets later’ komen kon best; Het ging door tot een uur of drie. Dit jaar was er het thema ‘No party’. Maar het woord ‘no’ was tot extremis doorgevoerd: Dus ‘No ticket’ op je kaartje, en ‘No toilet’ bij de WC’s. Eerst is dat nog een beetje een gimmick, maar doordat het ont-zet-tend structureel was doorgevoerd werd dat steeds pakkender. Zeker ook dankzij de videowall achter de DJ’s.

{title}

Maar dan: Het feest en de muziek…

Mijn hemel, wat kunnen de mensen van Massive een feest bouwen! Het laatste deel van de avond draaiden twee DJ’s, die een super strakke set neerzetten. Uiteindelijk staan er een paar honderd man aan het eind van de avond de DJ’s en het team van MassiveMusic toe te zingen…

Naast dat dit het beste feest was waar ik in jaren ben geweest (Ja, komt u maar: ik ga niet meer naar zoveel feesten ;), klopt), vond ik dit ook vanuit marketing oogpunt een geweldige ervaring.

MassiveMusic zet hier een ervaring neer waar je alle marketing lingo op los kunt laten: Brand engagement (het is ‘hotste’ feest in Cannes, iedereen wil er bij zijn. En uiteindelijk bouw je het feest samen), customer intimacy (Je staat ook te feesten met de mensen van MassiveMusic die je de hele week al ziet rondlopen), product relevance (ja, we hebben het over muziek. Sterker, we beleven de muziek). Kortom, een geweldige case en een geweldig feest!

Volgend jaar weer, als het aan mij ligt. MassiveMusic zit in mijn evoked set. Hell yeah.

Bart te Riele
creative director bij Energize

Bart is creative director bij Energize, en bouwt daar mee aan de visie en strategie van zowel het bureau zelf, als diverse mooie merken. Bart is een interactief dier, bovenmatig geintresseerd in menselijke drijfveren. Dat in combinatie met een flinke dosis marketingkennis en voldoende kennis van technologische ontwikkelingen maken hem een nieuwsgierig (en soms wat eigenwijs) persoon in de wereld van (interactieve) marketing en reclame.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!