Nationale Marketingdag 2009: Interview met Maarten Timmers Verhoeven

10 juli 2009, 05:31

Afgaand op de resultaten van de bezoekersenquete van de Nationale Marketingdag die onlangs zijn gepubliceerd mag je concluderen dat de tweede editie een groot succes was: ruim 2600 bezoekers wat meer dan een verdubbeling is in vergelijking met vorig jaar. Er waren meer dan 70 sprekers die gemiddeld met een 7,25 werden beoordeeld, met enkele uitschieters naar boven (zoals Ernst-Jan Pfauth, Alexander Singewald, Jan-Willem Seip, Richard van Hooijdonk, Reinoud Wolff en, altijd leuk, ondergetekende). De beurs met bijna 60 stands werd beoordeeld met een 7. Het programma-overzicht (waar zijn toch al die zalen?) en de catering (net een voldoende) lieten te wensen over, maar dat mocht kennelijk de pret niet drukken: 90% geeft aan graag terug te willen komen. Kort na de NMD sprak ik met Maarten Timmers Verhoeven, directeur van Lenthe Publishers en een van de organisatoren van de NMD. Over tevredenheid, over Social Media en nieuws, over hoe er geld mee te verdienen en over NMD 2010. Want die komt er: op donderdag 17 juni 2010, om precies te zijn.

Eerder sprak Matthijs van den Broek met Polle de Maagt (cafe del marketing) en Ernst-Jan Pfauth (NRC Next/dutchproblogger), Reineke Reitsma (Forrester Research) en Richard van Hooijdonk (Marketing Monday).

Rene van den Bos
Co-founder DigiRedo bij DigiRedo

Na 4 jaar als dierenarts in de gezelschapsdierenpraktijk (honden, katten en kleiner spul) gewerkt te hebben was ik toe aan meer dynamiek. Die vond ik in de (veterinaire) farmaceutische industrie (Intervet) waar ik mijzelf op de International Marketing afdeling ontwikkeld heb tot marketeer met een grote interesse in marketing communicatie. Het was ook in die omgeving dat ik samen met mijn huidige business partner Erik van der Zijden (ook actief blogger op Marketingfacts) de kracht van de (nu nog) nieuwe media en met name rich media ontdekte. Na wat experimenteren besloten we in 2007 DigiRedo op te richten, met als doel bedrijven en organisaties te helpen hun communicatie te verbeteren door New Media tools in te zetten. Wij richten ons op zowel op externe en interne communicatie, waarbij vooral laatstgenoemde nogal ondergewaardeerd wordt. Ten onrechte! Met veel succes hebben wij in diverse bedrijven podcasting programma's (audio en video) ontwikkeld voor de interne bedrijfscommunicatie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    vincente

    Rene, ik wilde even kwijt dat je mooie interviews maakt met mooie leaders etc. Klasse.


    10 juli 2009 om 08:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!