ReclameReview: Strongbow Gold

ReclameReview: Strongbow Gold
, Hardcopy
@davidbrinks

Strongbow Gold van Heineken is volgens deze commercial een sterk verfrissende cideraaaaaaaaah.

Credits:
Bureau: Pink and Poodle
Account: Marieke de Klein
Creatie: Wencke van Amstel, Ismael ten Heuvel
D.O.P.: Rutger Storm
Geluid: Marco Baay
Producer: Kiki Meijer
RTV: Swantje Hoppe
Regie: Ismael ten Heuvel
Productie: Pinkrabbit
Postproductie: Condor
Geluid: Postoffice

De doelstelling:
Strongbow Gold introduceren.

De uitwerking:
Drie mannen in een kroeg nemen een slok van hun drankje. De man met het biertje slaakt een bevredigde zucht. Bij de twee vrienden met Strongbow Gold klinkt een zeer langgerekte ‘Aaaaah’.

Het oordeel:
Of je hem nu wel of niet leuk vindt, ik denk dat deze commercial gewoon goed is omdat hij opvalt. Misschien zul je niet direct de eerste keer de naam Strongbow Gold onthouden, maar de volgende keer dat je deze leuke/irritante (doorhalen wat niet van toepassing is) commercial ziet, kijk je er wel weer naar. Overdrijven is een beproefde methode in reclameland en ook hier wordt er goed gebruik van gemaakt. Vooral het in korte tijd weergeven dat er veel tijd verstrijkt (inclusief fotomomentje) vind ik goed gedaan. Niet dat ik de cider ooit ga drinken, maar ik ken nu wel de merknaam Strongbow Gold. En daar gaat het nu juist om tijdens een introductiecampagne.

Detail: Afgelopen maart liet marketingdirecteur Herwin van den Berg nog op Molblog weten dat het merk Strongbow Gold niet door middel van tv-commercials zou worden ondersteund. Het kan blijkbaar verkeren…


Geplaatst in

Delen



Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Ik vind juist de aaaaaaaaaaaaah perfect getimed, wel opvallend maar niet zo opvallend dat het storend wordt. En dat er toch een tv-commercial gelanceerd is, sja, waarschijnlijk zijn de prijzen wat lucuratiever nu..

    Het kan meetellen dat ik een doorgewinterd fan ben van het drankje hoor ;)

    geplaatst op
  • Oh, cidaaaaaaaaah had wel beter geweest dan cideraaaaaaaah

    geplaatst op
  • @Bas: Ik had er eerder ook cidaaaah staan en toen zag ik pas dat het cideraaaaaah was. :)

    geplaatst op
  • Om eerlijk te zijn, vind ik de reclame persoonlijk wel ok. Ik hoop alleen dat het een reclame is die niet veel getoond gaat worden.. Ik denk als deze reclame elk blok weer wordt getoond, dat deze dan wel heel vervelend gaat worden.

    Tegenwoordig slaan de planners ontzettend door met het tonen van reclames.

    geplaatst op
  • Ik vind hem persoonlijk bloedirritant. Dat Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah is bloedirritant en veel te lang. Ik zap altijd weg als ik hem hoor of zet het geluid uit. Na 1 keer gezien te hebben was ik er al klaar mee. Verschrikkelijke reclame.

    geplaatst op
  • Ik vind'm behoorlijk irritant, maar misschien daarom juist goed. Hij irriteert me net niet genoeg, dus dat is wel knap gedaan.

    Is dit overigens de officiele hyves van dit drankje? http://strongbowgold.hyves.nl/

    geplaatst op
  • helemaaaaaaaaaaaaaaaal kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut.
    wat een gemakkelijke, onzinnige, stupide, niets communicerende ad.
    heineken heeft blijkbaar iets met cider en shiiiiiiiiiiiit reclame

    geplaatst op
  • Vreselijke reclame, super irritant, ging net een email schrijven naar het bedrijf, maar vond deze berichten. Wie weet doe ik dat toch nog, als ik een emailadres vind. Ik hou mijn oren dicht als ik het geluid niet uit kan doen. Werkt dus op mijn zenuwen en dat gebeurt me niet snel.
    VERSCHRIKKELIJK, ze slaan de plank totaal mis.
    Daarbij: al die nieuwe drankjes smaken nergens naar.

    geplaatst op
  • Is de reclame onlangs veranderd? Ik zie de Nokia N95 geen foto meer maken, hij knipt alleen nog even met z'n vingers. Of draait deze reclame nog wel op TV en zie ik hem zelf gewoon nooit meer?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.