Gratis ticket voor Emerce eDay: De beste vraag aan Kevin Eyres van LinkedIn

26 augustus 2009, 06:02

{title}LinkedIn groeit hard en is voor Nederlandse marketeers het belangrijkste social network, zowel voor carrière- als voor marketingdoeleinden. Wereldwijd is LinkedIn het grootste zakelijke netwerk. Maar wat kun je ermee als marketeer? Wat heeft LinkedIn voor plannen? Het zouden zomaar vragen kunnen zijn aan Kevin Eyres, de Europese baas van LinkedIn.

Kevin Eyres komt naar Emerce eDay om tijdens het ‘conversations’ gedeelte in discussie te gaan met het publiek. Samen met Preach PR en Emerce hebben we hier op Marketingfacts een mooi plan bedacht. Degene met de beste LinkedIn-vraag aan Eyres mag hem zelf live aan hem stellen op Emerce eDay. Dat betekent dus: gratis naar eDay op 17 september. Moet je wél een goede vraag hebben. Arie Langerak (Preach), Rebecca Rijnders (Emerce) en ikzelf zitten in de jury. Over de uitslag kan niet gecorrespondeerd worden. 😉

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

17 Reacties

    ewout@onedaycompany.nl

    Q1 : Linkedin heeft de potentie om een enorme zakelijke DM- en Leads tool te worden – gebruik inMails om een uitgebreide database van interessante mensen te bereiken. Dit wordt nu ook al aangeboden door Linkedin.

    Tegelijkertijd drijft de site op het vertrouwen dat mensen in de site stellen en toch wil ook de ene helft van de zakelijke community in zakelijk contact komen met de andere helft.

    Hoe gaat Linkedin om met deze zeer lastige spanning?


    26 augustus 2009 om 06:24
    Hanzel

    Hoe blijft LinkedIN Twitter voor?


    26 augustus 2009 om 06:30
    De winnaar

    Wordt LinkedIn slachtoffer van zijn eigen succes? Met andere woorden: wordt LinkedIn binnenkort overstelpt door marketeers of spambedrijven die zo een slaatje willen slaan uit de populariteit. Of erger nog: wordt LinkedIn door zijn goede functionaliteiten niet een nieuwe Hyves of Facebook doordat tieners zich er voor aanmelden?


    26 augustus 2009 om 07:41
    Willemijn

    Q: Komt er een herontwerp van http://www.linkedin.com (qua flow, interactie e.d.) en zo ja, zou ik die nobele taak dan op me mogen nemen?


    26 augustus 2009 om 07:56
    Bram

    Question: Hoe is de verdeling van passieve 1-off profielen versus actieve LinkedIn gebruikers?

    Hoe zorgt de organisatie van LinkedIn ervoor dat de community en de netwerken actief blijven?

    met vriendelijke groet, Bram Speelman


    26 augustus 2009 om 08:11
    rjvanheese

    Afrika kent een zeer omvangrijk social network genaamd LinkedOut. Welke rol en bijdrage gaat LinkedIn leveren om deze ‘LinkedOuts’ mee te laten profiteren van LI’s groei.


    26 augustus 2009 om 08:36
    Radinck van Vollenhoven

    Q: a) What attracted Kevin to the role of European MD at LinkedIn and how has the startup met his expectations? b) how is your new job at LinkedIn different from the challenges faced in the search engine industry?


    26 augustus 2009 om 08:40
    eric woning

    As you know it’s hard not to react to a LinkedIn invitation (it’s seen as quite rude) – though linking to someone is a sort of endorsing that person. Are you going to provide “tiers” or any other kinds of ways to truely distinct between people you casually know, people you have done business with, colleagues you work ed with (or colleagues you once saw) etc?

    This is quite important if you want to come into contact with someone who is linked to someone else!


    26 augustus 2009 om 14:03
    HenkJan

    Linkedin is nu vooral gericht op (al bestaande) contacten leggen, helemaal leuk, maar wanneer en hoe kan ik in de toekomst ook zakelijke specialisten vinden van bepaalde onderwerpen? Met andere woorden de interessante mensen zijn mensen die ik vaak totaal niet ken, ook niet via mijn contacten, hoe kan ik die in de toekomst toch eenvoudig bereiken zonder dat het netwerk een spamimago krijgt?


    26 augustus 2009 om 19:46
    Muriel Reyserhove

    Ik heb heel wat vragen, maar deze is misschien wel de belangrijkste. Laat ik het meteen maar in het Engels doen:

    Q: Twitter is hot, LinkedIn is not. True? For the record: I don’t agree with this statement, but it came to mind quite frequently during recent conversations with Social Media Users / Enthusiasts / Geeks (esp. if they were committed Twitter users). A number of the people I talked to considered LinkedIn as too ‘static’, and heavily lacking in what they referred to as ‘modes for interaction’. Some go as far as saying that LinkedIn is not much more than ‘an online contact list’. Now, whereas the latter statement reveals a lack of insight into the real power of LinkedIn, the fact remains that there are a number of intelligent people about – people who spend a lot of time ‘in the cloud’ no less – who perceive LinkedIn as not really a good example of a social media phenomenon because there is not enough room for interaction. Is LinkedIn aware of this? Bothered by it? Looking for ways to ‘fill the gap’? Or is there no gap at all?

    Muriel Reyserhove


    27 augustus 2009 om 10:22
    Robert van Eekhout

    Hallo, zelf gebruik ik Linked In niet zoveel (11 connecties) maar de omgeving waar ik veel in zit en mee te maken is die van ZZP’ers. Zij gebruiken veel LinkedIn. Zoveel, dat sommigen zelfs niet meer zonder Linked In kunnen omdat ze daar ook klanten mee binnenhalen. Mijn vraag is daarom:

    Wat zou er gebeuren als we morgen LinkedIn zouden opheffen?

    Groeten!


    28 augustus 2009 om 07:42
    Patrick Boonstra

    What’s the Cutest / Funniest / Most personal invite-text you’ve ever seen? or heard of?

    (was the invite accepted?)


    28 augustus 2009 om 09:35
    Muriel Reyserhove

    Ik heb nog een tweede vraag (ook maar meteen in het Engels). (en PS: wat is het rustig op dit forum … bizar 🙂

    Q: I do not have statistics to back this up, but I do have the feeling that (at least in the Benelux) the majority of active profiles on LinkedIn are predominantly by people in marketing and/or communication/PR and/or advertising. (and of course people working in IT).

    The average CxO or manager (say, the CEO of a middle-sized metal construction company, or the Quality Manager in a food plant) seems to me to be underrepresented. I have met very few people outside the abovementioned categories who really see the added value of using LinkedIn, and act accordingly. True, some of these people do have a profile, but in many cases it’s an inactive one. The fact remains that social media are not (yet) taken very seriously by a large number of people (again: outside of the abovementioned categories).

    What will LinkedIn do in order to convince a wider (and harder to convince) public of getting a profile LinkedIn AND using it daily and (pro)actively? (thus making LinkedIn more attractive as a marketing or recruitment channel for HR people and marketeers).


    2 september 2009 om 07:29
    mgvandenbroek

    @Muriel: Zou het wat met het programma van eDay te maken hebben of met ons? 😉


    2 september 2009 om 07:35
    Muriel Reyserhove

    @Matthijs

    Pessimistische analyse: de meeste mensen winnen wel graag iets, maar liever niet als ze er te veel moeten voor nadenken? 🙂

    Optimistische analyse: de slimmeriken onder ons profiteren van de laatste dagen fijn zomerweer?


    2 september 2009 om 07:39
    Muriel Reyserhove

    wanneer. valt. het. verdict? 🙂


    11 september 2009 om 06:53
    mgvandenbroek

    DE UITSLAG:

    In eerste plaats: heel erg bedankt voor alle inspirerende vragan: helemaal te gek en top om te zien dit enthousiasme. De jury (Rebecca Rijnders van Emerce, Arie Langerak van Preach PR en ikzelf) was onder de indruk van het niveau van de vragen en we hebben grote moeite gehad om het eens te worden omdat er zoveel goede vragen tussen zaten.

    “…maar zoals bij elke wedstrijd, kan er maar 1, de winnaar zijn. We laten ons niet kennen, we gaan gewoon maar door. En wie niet tegen zijn verlies kan, die… is… maar…. zie-lig… hoor.” Henny Huisman, wat een held.

    Ewout Wolff is de winnaar. Hij mag zijn vraag:

    Linkedin heeft de potentie om een enorme zakelijke DM- en Leads tool te worden – gebruik inMails om een uitgebreide database van interessante mensen te bereiken. Dit wordt nu ook al aangeboden door Linkedin. Tegelijkertijd drijft de site op het vertrouwen dat mensen in de site stellen en toch wil ook de ene helft van de zakelijke community in zakelijk contact komen met de andere helft. Hoe gaat Linkedin om met deze zeer lastige spanning?

    in het Engels, live op Emerce eDay gaan stellen aan Kevin Eyres. Ewout, gefeliciteerd!


    14 september 2009 om 04:15

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!