ReclameReview: Friesche Vlag Eftelingvla
De Eftelingvla van Friesche Vlag is betoverend lekker volgens deze commercial.
Credits:
Bureau: MTV Networks
Account: Rogier van Dijk
Creatie: Allan Sperling
D.O.P.: Bart Beekman
Klant: Ben Worm, Joanne Thijsse
Producer: Philipe Wentrup, Nick Jongerius
Productie: Tamara Planken
Project management: Hemke Strijers
RTV: Hessel Roos, Kirby Beckman
Regie: Martijn Smits
Productie: Pellicola
Postproductie: Shosho
De doelstelling:
Onder de aandacht brengen van Eftelingvla van Friesche Vlag.
De uitwerking:
Friesche Vlag Eftelingvla is betoverend lekker! Dat merken de drie kids die met het eten van Friesche Vlag Eftelingvla in een spannend avontuur in de Efteling verzeild raken.
Het oordeel:
Het lijkt zo makkelijk om een commercial te maken die kinderen aanspreekt. Zeker als je gebruik kunt maken van de sprookjesfiguren uit de Efteling. Maar wanneer het om kinderen gaat zijn er heel veel manieren om de plank mis te slaan. In deze commercial is het naar mijn idee precies goed gedaan. Het avontuurlijke aspect, de special effects en de bekendheid van de sprookjesfiguren staan allemaal in dienst van het product. Hiermee spreek je kinderen op de juiste manier aan, want ook zij weten natuurlijk dat het hier om reclame gaat. Maar omdat het ze aanspreekt, zullen ze de commercial graag bekijken en komt de boodschap vanzelf over. Het gevaar bestaat echter dat de nadruk te veel op de Efteling ligt en te weinig op de vla. Hopelijk maken de packshots genoeg indruk.
“Hopelijk maken de packshots genoeg indruk.”
Ik heb hem nu een keer gezien. En kan me echt niet meer herinneren hoe het pak eruit ziet en ook niet waarom de vla lekkerder zou zijn dan gewone vla.
Ben groot Efteling-fan, dus ik zou, als ik kinderen had, het direct kopen. Uiteindelijk gaat het daar toch om, nietwaar. 🙂
Wat een vreselijke post zeg. Als je nu iets had over de kosten van de commercial, het aantal keren dat het gedraaid werd, de online component, het success of falen en waarom? Dit is een oppervlakkige onzin presentatie van een reclame. IMHO. wel een prettige dag verder 🙂
@Vincent: als bureaus nou eens met die cijfers over de brug kwamen, dan verwerkte ik die graag in mijn post!
Maar omdat dit niet gebeurt, blijft het bij een oppervlakkige, subjectieve post.
Op youtube is hij op dit moment nog geen 200 keer bekeken. Maar ik neem aan dat deze op TV draait?
iig mooi uitgevoerd en voor kinderen echt aansprekend.
@Patrick: ik denk dat hij in ieder geval op Nickolodeon te zien zal zijn. Op de PO heb ik hem nog niet gezien, zal eens opletten de komende dagen. 🙂
Special effects (de gele lijnen met sterretjes?) – niet echt 3D en zien er volgens mij opvallend nep uit, dit kan veel beter
Reclame voor drie partijen Friesche Vlag, De Efteling en Nickelodeon?
Waarom kan je het Friesche Vlag Efteling Spel enkel spelen op de Nickelodeon website? Zou m.i. toch op de FV-website moeten zijn.
Welke (drie?) smaken FV-vla zijn het eigenlijk ?
Wat heeft de prijs, een overnachting met ontbijt op bed, te maken met Vla (want kinderen toch ’s avonds na het eten krijgen?)
Vragen, vragen, vragen ???
Volgens mij wordt dit volgens mij door enkele vanuit de verkeerde kant (marketing-kant) bekeken. Ik denk dat zoals David aangeeft het kinderen wel degelijk aanspreekt. En of de smaken, pakken onthouden blijven…tsja in de winkel hangt het waarschijnlijk vol met FV en Efteling.
@Marcel. De 3D hoeft niet zo spectaculair te zijn om goed over te komen. Dat maakt kids niet zoveel uit nmi. Ik vond de gele strepen best wel netjes ;-).
Er is trouwens op de website van FV wel degelijk aandacht besteed aan de actie. Daar worden ook direct je vraag beantwoord welke smaken er zijn.
Ik had denk ik ook geen Nickelodeon gecommuniceerd. Maar het is wel een partij die een website heeft die kinderen (sneller) kunnen vinden.
Ook de link naar de prijs snap ik wel. Er zijn genoeg mensen die vla in de ochtend eten (toch?). En dat ontbijt zal het waarschijnlijk ook wel zijn. Anders inderdaad een rare prijs.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!