Ben jij een Playboy? Test je skills op playboygame.nl

7 september 2009, 11:04

{title}

“Welke man droomt er niet van een echte Playboy te zijn? Die droom kun je nu verwezenlijken op www.playboygame.nl (red: URL gecorrigeerd). Daar mag je al je Playboy-skills in de strijd gooien om niemand minder dan Gigi Ravelli te versieren. De game is onderdeel van een campagne voor Playboy fragrances for men, met als propositie: Press to Play.”

Zo luidt het begin van het persbericht waar in de eerste instantie een verkeerde url werd gebruikt. Op www.playboygame.nl (NSFW) dus, kan je een game spelen die het ultieme Playboy gevoel moet geven. De doelstelling van de campagne is dan ook het creëren van awareness voor de Playboy fragrances for men. En dat is de makers wat mij betreft goed gelukt.

Na een dosis Playboy Fragrances moet de speler door het uitvoeren van opdrachten en beantwoorden van vragen de blonde dame versieren. Vrouwonvriendelijk kan je de campagne dus wel noemen, maar wat verwacht je van het mannenmerk Playboy. De propositie “Press to Play” is met zijn dubbelzinnigheid overigens erg leuk verzonnen.

Conclusie

Een leuke game waarbij het karakter van Playboy duidelijk naar voren komt. De vragen/opdrachten zijn niet te moeilijk, maar houden je wel in de game. Een echte man wil het mysterie natuurlijk oplossen 😉

Credits

Bureau – NRG3

Klant – Coty Benelux

Strategie, concept, design – NRG3

Flash – NRG3

Regie – Hugo Keijzer

Productie – Get Across

Geluid – Earforce

Media – Website, banners, redactionele content

Verantwoordelijk bij klant – Alex Veen, Anne Olree

Bram Fasseur
Product Leader bij Fast Forward Thinking

Categorie
Tags

13 Reacties

    Rutger

    Ik ben afgehaakt toen Gigi Ravelli in beeld kwam. De voice-over deed ook al niet veel goeds bij mij. Gemiste kans.

    Oh, by the way: Er ontbreekt een “y” in die eerste link in de text. Just so you know.


    7 september 2009 om 11:57
    Bram Fasseur

    @Rutger, scherp gezien die fout in de url 😉 “Zo luidt het begin van het persbericht waarin een verkeerde url wordt gebruikt.”

    Ik vond de voice-over juist wel passen bij de game. Is dat niet die man uit Lieve Lust?


    7 september 2009 om 12:00
    Rim Mirtens

    Dit spel heeft trouwens niets te maken met de Nederlandse uitgave van het blad Playboy…. Daar gaat het zo slecht, dat ze de productie van zo’n game al niet eens kunnen betalen… Maar dat terzijde.


    7 september 2009 om 12:18
    Bram Wissels

    Die flacon ziet er uit als goedkope wc-verfrisser….


    7 september 2009 om 12:20
    piet

    Leuke game! En goed uitgevoerd. En dat voor iemand die nooit zulke games speelt. Komt ook door de mooie vrouwen.


    7 september 2009 om 12:56
    Stef de Jong

    Hele leuke game, goed uitgevoerd, duurde niet te lang, kon ook mijn aandacht vasthouden… kwam ook meerendeel door Gigi;-)!


    7 september 2009 om 13:03
    mgvandenbroek

    Zijn er ook vrouwen die hier wat van vinden? Ik vond de teksten van de voice-over (daar moet ik me kennelijk mee personificeren) echt far too much. Vrouwen als vleesch is heel 2003. 😉


    7 september 2009 om 13:49
    Annelies Verhelst

    Ik als vrouw vind er niet zo heel veel aan. Op zich niet raar, die setting met veel vrouwen etc, maar het duurt lang, het is op sommige plaatsen erg slecht gemonteerd/geprogrammeerd, amper tijd om te kijken welke antwoorden je kon geven bij dat babbeltje met Gigi aan de bar en het visitekaartje geeft ie 2 keer, beetje vreemd verhaal.

    Behalve dat vind ik inderdaad de stem ronduit irritant, en de teksten, nouja, wij vrouwen denken dat heel veel mannen zo denken in n disco/kroeg ;). Maar zijn stem is gewoon kwallerig, niet mijn type ;). Gelukkig hoef ik t spul niet te kopen!


    7 september 2009 om 16:15
    JaapBloem

    baart enig opzien, maar verder DOM >> errug dom

    maar dat baart ook weer opzien

    wellicht een slappe poding tot ’n perpetuum mobile

    is dat wat elke man wil?


    7 september 2009 om 18:25
    hemaworstje

    een fragrant is een geurtje, awareness is ruchtbaarheid geven aan en na het zien van dat vrouwding is mijn verwachting dat het voor de sint bij de kruidvat voor 3.95 in de ramsj ligt.

    Doelgroep alleenstaanden sbs min. Dan nog liever old spice.


    8 september 2009 om 00:23
    Phileas

    Vanuit de blogs die wij exploiteren wordt deze campagne onder de aandacht gebracht met advertorials en de response is overweldigend, ahum. Al zeg ik het zelf. Het script is vind ik goed uitgewerkt en duurt net niet te lang zodat het leuk blijft tot het einde. Uiteraard met een dikke vette knipoog en Lotje achter de bar bijvoorbeeld is ook puur humor!


    8 september 2009 om 12:31
    sybrun

    ik wil het spel wel spelen maar er het spel start niet weet iemand of ik het op een andere site kan spelen?


    11 juli 2012 om 12:34
    CHARLOTTE

    IK ZIT OP PLAY BOY IK BEN HET SEX

    YIETS:D


    7 juni 2014 om 22:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!