6 SEO tips voor bloggers: Hoog ranken in Google News

12 september 2009, 05:03

Scoren in Google News is belangrijk en Google helpt je daar graag een handje bij. Via het blog van Traffic4u zag ik bovenstaande video met een uitleg over de 6 belangrijkste aandachtspunten om je nieuwsbericht terug te laten komen in Google Nieuws. Voer voor bloggers! Hieronder de tips in tekst:

  1. Gebruik unieke permanente URLs met minimaal 3 cijfers
  2. Geef het artikel in zijn geheel weer
  3. Plaats de publicatiedatum tussen de titel en de inhoud van het artikel
  4. Gebruik een relevante titel
  5. Plaats de orginele content apart van die van het persbericht
  6. Publiceer informatieve en unieke content

Andere aandachtspunten volgens T4u:

  • Pagerank is minder van invloed in Google nieuws dan bij de Web search.
  • Nadat Google voor de eerste keer het artikel gecrawlt heeft zal in de daarop volgende 12 uur het artikel nogmaals worden gerecrawlt om mogelijke wijzigingen te detecteren.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    NYPF

    Vindbaarheid is ook voor ons een hot issue. We merken dat het erg lastig om onze site op bepaalde (generieke) woorden hoog in de zoekmachines te krijgen. Is er iemand die ervaring heeft met een bureau dat hierin gespecialiseerd is en dit echt goed oppakt?


    17 september 2009 om 14:11
    carl

    @NYPF Om misverstanden te voorkomen: ik train ondernemers in zoekmachine marketing en doe daarnaast dergelijke ‘klussen’ op consultancy basis. Dus ‘onafhankelijk’ ben ik niet.

    Het ligt aan de zoekterm hoe lastig het precies is om hoog te ranken in Google. Daarnaast spelen andere factoren een rol: tijd en geld, maar ook de competitie, je interne linkstructuur, de ouderdom van je domein et cetera. Een eerste (korte) blik op je website, leert dat er volgens mij voldoende mogelijkheden zijn.

    Ik wil er graag een keer vrijblijvend over met je van gedachte wisselen. Het is ‘not done’ om hier mijn contactgegevens achter te laten, dus ik verwijs je naar mijn website.

    Carl


    8 oktober 2009 om 10:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!