eMarketer: Aantal Twittergebruikers VS 26 miljoen in 2010

14 september 2009, 11:29

{title}Over twee jaar is 10 procent van de internetgebruikers in de VS een “tweep”. In een jaar tijd (2008 – 2009) is het aantal gebruikers van Twitter verdubbeld. Het aantal gebruikers in 2010 zal uitkomen op 26,0 miljoen. eMarketer stelt de voorspelling bij (ze voorspelden 12 miljoen gebruikers voor 2009, scheelt toch weer 6 miljoen).Het is een nog wat voorzichtige schatting, zeggen ze bij eMarketer. Want er zijn nogal wat gebruikers die weer afhaken na een korte periode van experimenteren. Vandaar de ‘conservative outlook’.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    wouterkiel

    Afhakers hou je altijd, of het nou om Hyves, Facebook, Flickr, Twitter of De tafel van Vijf gaat. Degene die er zijn voordeel mee denkt te kunnen doen blijft uiteindelijk hangen en wordt een vaste gebruiker. Het zou mooi zijn als we daar eens een vergelijking van kregen: hoe goed is Twitter in het vasthouden van nieuwe gebruikers ten opzichte van branchegenoten? Maar ik ben bang dat de meeste platforms die info niet gaan geven…


    14 september 2009 om 13:59
    René Zonneveld

    De vraag is wat gebruikers zijn. Ik heb een account bij Schoolbank en het lukt me niet om dat weg te krijgen (geen idee hoe ik moet inloggen). Mijn Hyves-account bestaat wel, maar ligt ongeveer twee jaar stil en Twitteren doe ik soms.

    Van Hyves bijvoorbeeld krijg ik wel eens een bericht dat iemand ‘vriend’ wil worden. Dan moet ik inloggen om duidelijk te maken dat ik als oude man geen zin heb in digitaal pubercontact (of ik reageer niet, maar dat vind ik dan weer onbeleefd). Word ik dan meegeteld als gebruiker?

    Ik begrijp dat ze bij eMarketer maandelijks inloggen al zien als ‘gebruiker’. Hoe is dat bij Twitter, als je wel wat leest, maar nooit iets post? Ben je dan ook gebruiker?

    Al met al lijken die cijfers een beetje bedoeld om te laten zien dat dit soort sites ‘het helemaal zijn’ en dat je vooral niet te lang moet wachten om je aan te melden omdat je anders de boot mist. Maar eMarketer lijkt eerder een fanclub dan een club objectieve beschouwers.


    14 september 2009 om 18:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!