Borstkanker-awareness: Save the boobs!

18 september 2009, 11:04

Medeblogger Erik van Roekel stuitte op dit filmpje dat gemaakt is voor de Canadese campagne ReThink Breast Cancer. Opvallend is dat het filmpje duidelijk gericht is op mannen:

You know you like them. Now it’s time to save the boobs.

Wat vinden jullie: goede insteek of puur seksisme?

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

6 Reacties

    mgvandenbroek

    Goede insteek, groots, dat is het. Maar wel gemakkelijk.


    18 september 2009 om 11:12
    Anny

    Aangezien het zowel mannen áls vrouwen treft als borstkanker je overkomt, past het wel in deze tijd vind ik. Borsten zijn behalve dat het erg leuk is om je kinderen er mee te voeden ook mooie dingen om mee te pronken en om van te genieten. Dit filmpje kan dan wel een beetje op het randje zijn, maar het draagt wel bij aan de discussie en preventie rondom borstkanker. Het zou jonge meiden in ieder geval aan het denken moeten zetten, om bijvoorbeeld te stoppen met roken. Van mij mag ie dus!


    18 september 2009 om 11:35
    martijn de Bie

    Het zorgt ervoor dat erover gesproken wordt, en dus effectief is. De vraag is wat is de definitie tegenwoordig van seksimse?


    18 september 2009 om 12:17
    Annelies Verhelst

    Ik snap het filmpje niet eens 😉 Leuk kijkmateriaal, maar niet echt snuggere types die gozers. Dit vind ik niet awareness kweken eigenlijk. De discussie eromheen is wel prima, daar niet van. Overigens kan ik me heel slecht voorstellen dat vrouwen zich er niet bewust van zijn dat ze borstkanker kunnen krijgen. Ik zou het dan nog meer op jongens richten, maar niet op deze manier. En op jonge meisjes, als voorlichting. Ofzo.


    18 september 2009 om 16:55
    evroekel

    Tja…net als je van plan bent af te haken.. beginnen de dames ook interesse te krijgen en denk je waar gaat dit naar toe? Is het niet een fikse misser om dit op deze site te plaatsen?! En blijf je vervolgens kijken.

    Zal niet iedereen aanspreken maar bereikt wel weer een deel van de doelgroep. Eén boodschap over dit onderwerp die even effectief is bij iedereen, is een utopie.


    19 september 2009 om 06:57
    Sander

    Waar is het idee in dit filmpje? Zullen we daar eens mee beginnen?


    22 september 2009 om 05:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!