De toekomst van online marketing: De mening van de eDay bezoeker
Het thema van Emerce eDay dit jaar was: Forward. Nou vind ik zelf vooruit kijken altijd leuk. Hoog tijd dus om een aantal bezoekers van eDay te vragen wat op dit moment goed werkt qua online marketingconcepten, ideeën en strategieën). En nog leuker: wat zal naar hun mening over 3 jaar succesvol zijn? In deze eerste serie de mening van specialisten Jeroen Happel (eFocus), Manon Daggers (Pepsico) , Lot Keijzer (twist), Aynur Abbott (VNU Media) en Erik Broekhuis (Netsociety).
Leuke opzet, kort en krachtig, goed in elkaar gezet. Complimenten Marloes, prima video!
Heel eerlijk mis ik gewoon nog wat belangrijke items. Zodoende wordt er maar even aandacht besteed aan Social Media, waarvan ik denk dat dit steeds meer een rol gaat spelen op basis van tribes.
Punten die ik nog meer mis zijn:
– Games inzetten als Online marketing tool, voor zowel: Awareness, Merk beleving en engagement. En dus niet meer focussen op leads.
– Mobiele online marketing waarbij location based applicaties een hele grote rol spelen en gaan spelen.
In mijn ogen zijn teveel online marketeers tegenwoordig vast geroest in steeds dezelfde toepassingen inzetten, omdat de klant het zo wil. In plaats van klanten op te leiden en inzicht te geven in de potentie en het rendement van verschillende soorten campagnes.
Verder uiteraard een leuke locatie: De van Nelle fabriek 😉
Ook nog als aanvulling B2B Affiliate marketing.
Jeroen Appels noemde het wel, maar ik weet niet of hij doelde op b2c affiilate marketing. Er is nog een wereld te winnen op het vlak van B2B affiliate marketing, vooral aan de kant van de publishers.
Leuke serie!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!