Twitter gebruikers: Meer brand engagement en gevoeliger voor advertising

Twitter gebruikers: Meer brand engagement en gevoeliger voor advertising
{title}

Twitter-gebruikers zijn twee keer zo gevoelig voor online advertenties dan gebruikers van meer ‘traditionele’ social networks als Facebook of MySpace. Twitteraars klikken vaker op advertenties, schrijven vaker product reviews en vertonen meer brand engagement door de homepages van bedrijven en adverteerders te bezoeken. Het blijkt allemaal uit onafhankelijk onderzoek van Interpret, via MC en PaidContent.org.

In het onderzoek werden 9200 mensen ondervraagd: 24 procent van de Twittergebruikers klikken op ads, reviewen producten en zijn brand-engaged, tegen 12 procent van de niet-Twitteraars die wel andere social networks gebruikten.

Op Paidcontent de volgende verklaring, losjes gebaseerd op suggesties van de onderzoekers bij Interpret:

“The higher rates of engagement with brands could stem from a number of factors. First, people aren’t spending as much time doing activities (commenting on photos, chatting, playing games) on Twitter, so they could be more apt to click on an ad that would take them away from the site. In contrast, it’s been proven that most ads on Facebook, MySpace and other social networks, fail to garner high click-throughs or other interactions, simply because users don’t want to have their experience interrupted.”

Tja, ik weet niet over welke advertenties dit zou moeten gaan op Twitter. Maar dat er op een social network site als Facebook ‘meer te doen is’, dat geloof ik deels wel. Terzijde daarbij is, dat ik in mijn Twitter-stream ook enorm veel foto’s en filmpjes voorbij zie komen. Je klikt wel ‘out’, Twitter is inderdaad, zo schrijft MC, geen ‘destination site’.

Volgens mij is het zo, als ik naar mezelf kijk en naar de heavy Twitter-users op dit moment in Nederland, dat Twitteraars nóg actievere online-gebruikers zijn dan ‘gewone’ social network gebruikers. Dus eerder geneigd tot reviewen en commenten, nog eerder geneigd om eens te kijken wat er eigenlijk voor informatie achter een banner-ad schuilt, nóg meer benieuwd naar de propositie van een adverteerder (omdat je er zelf ook mee bezig bent/over schrijft/marketingconsultant bent).


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.