Startup Sartorialguide bevredigt mannelijke behoefte aan luxury fashion en lifestyle

10 oktober 2009, 08:18

Deze week ging Sartorialguide online, een online mannenglossy gericht op kledingmerken en lifestylfe voor de man. Een eigen gemaakte selectie van de beste kledingmerken (topsegment) en winkels zijn geselecteerd waarbij je als man naast relevante content makkelijk kunt vinden waar je jouw merk kunt kopen. Hiermee voorzien ze in een niche die niet inzichtelijk komt bij ilocal of gouden gids en het alternatief is per merk sites afstruinen op zoek naar verkooppunten. Sartorialguide richt zich op de man die van mooie kleding en accessoires houdt.

Een jaar geleden is Stefan Bakx gestart en heeft na een eerste versie alles omgegooid na het intensief betrekken van de doelgroep. Bakx wist Watch Magazine te overtuigen van zijn concept en kreeg Watch aan boord als partner. Het vergroten van elkaars bereik en conceptversterking op inhoud waren de belangrijkste redenen om samen te gaan werken.

De zoekmachine is een belangrijke feature op het platform en daarnaast de reviews gericht op travel, fashion en lifestyle. In de toekomst heeft Sartorialguide Europe een online TV-kanaal op haar roadmap staan (SG TV), daarnaast zal er ook richting mobiel ontwikkeld worden zodat je tijdens het shoppen snel zaken kunt raadplegen en delen met je vrienden. Social shopping zal verder tot uiting komen door een gebruikerssysteem waarbij je naast je profiel shoppinglijsten kunt samen stellen als je bijv. een citytrip naar Barcelona hebt geboekt. Bakx ziet in Nederland op dit moment als enige concurrent NLstreets maar die zijn generieker bezig.

Het business model ziet Bakx in samenwerkingen met partners (barterdeals), advertising op korte termijn en met de uitbouw van de roadmap inzetten op online TV en vanuit daar richting narrowcasting in de in winkels. Over een aantal jaar willen ze een leading crossmedia propositie aanbieden in Europa.

Als ze met de huidige functionaliteiten en inhoudelijke kwaliteit voldoende bereik weten op te bouwen denk ik een leuk initiatief om te blijven volgen!

Ayman is digitaal Strateeg die betekenisvolle digitale verbindingen tussen bedrijven en klanten creëert. Ayman helpt bedrijven om meer waarde voor klanten te creëren met digitale middelen, de relatie met klanten te verstevigen en nieuwe inzichten op te doen. Als digitaal strateeg zet hij digitale (en sociale) media om in digitale waarde, digitale ervaringen en sociale business. In opdracht voor kleine en grote organisaties ontwikkelt Ayman digitale concepten, geeft advies en trainingen op het op het snijvlak van marketing & communicatie en internet & nieuwe media. Daarnaast heeft hij een aantal eigen initiatieven opgericht, zoals de Nederlandse Social Media Academie (NSMA).

Categorie
Tags

8 Reacties

    Chantal

    Complimenten voor deze heren, op zo’n jonge leeftijd al een heel platform bouwen.

    Denk wel dat het een succes gaat worden, aangezien zij geen tot nauwelijks concurrentie hebben op de Nederlandse / Belgische markt


    10 oktober 2009 om 14:56
    AymanvanBregt

    @Chantal Leuke reactie! Ik deel je mening, ik was enigszins verrast met de keuze voor deze niche maar als ze genoeg bereik kunnen opbouwen volgens mij inderdaad een topper!


    10 oktober 2009 om 15:53
    Bertjan

    Kudos v de gladde site hoor, maar laten we ff eerlijk zijn:

    Online glossy magazine… Gewoon blog vol met sponsered content dus.

    Het zal Stefan ongetwijfeld heel wat leuke tripjes opleveren, maar ik vraag me af of de doelgroep zich op zo’n manier door een site zal gaan laten leiden dat er een echt winstgevende site van is te maken.

    De roadmap is daarentegen wel ambitieus. Ik hou het in de gaten 🙂


    12 oktober 2009 om 11:15
    Guido

    @ Bertjan,

    Op vrijwel elke site is dit het geval, als de sartorialguide ervoor zorgt dat de winkels er gratis op staan komt dit een stuk geloofwaardiger over dan dat men ervoor laat betalen.


    12 oktober 2009 om 11:53
    Stefan

    Beste Bertjan,

    Bedankt voor het compliment! Als je met de sponsered content de winkels bedoelt moet ik je helaas teleurstellen. Alle winkels op de site staan er gratis op, we willen een kwalitatieve website zijn en hebben er daarom voor gekozen om de winkels zonder betaling erop te zetten.

    De roadmap zoals online tv en narrowcasting zullen de grootse vorm van inkomsten gaan worden, daarnaast zijn we met diverse partijen in gesprek voor affiliateprogramma’s.

    Helaas heb ik nog geen mooi tripje aangeboden gekregen, betaal alles netjes uit eigen zak 🙂

    We hebben nog tal van ideeën om toe te voegen aan het verdienmodel, eerst maar eens zorgen dat de site naamsbekendheid krijgt.


    12 oktober 2009 om 13:04
    linda

    Stefan, van harte gefeliciteerd met dit mooie resultaat. Toen ik je van de zomer sprak, was ik al onder de indruk van je drijfkracht en ideen. Goed gedaan!


    13 oktober 2009 om 18:22
    Raymond

    Geweldig initiatief! Dit werkt vele malen beter dan de telefoongids of ilocal. Wanneer lanceren jullie een mobiele versie? Als je wilt kunnen we je hier wel bij helpen.

    Groet,

    Raymond


    17 oktober 2009 om 15:26
    Maurice

    Complimenten voor Stefan, zag laatst tijdens mijn vakantie een poster van Sartorialguide in Dubai hangen.

    Die gozer is goed op weg!


    16 januari 2010 om 23:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!