Omroep Max Mediabedrijf van het Jaar 2009

13 oktober 2009, 11:51

{title}Tijdens het Omroepcongres in Bussum is vanmiddag Omroep Max verkozen tot Mediabedrijf van het Jaar 2009. Uit handen van de Hilversumse burgemeester en sponsor Ernst Bakker (“We doen er niet moeilijk over dat dit evenement niet in Hilversum plaatsvindt”) ontving voorzitter Jan Slagter van de seniorenomroep de bijbehorende oorkonde en een enthousiast applaus van vakgenoten. Daarmee liet de publieke omroep tv-producenten en Talpa Media achter zich.

De genomineerden werden beoordeeld op aspecten als managementkwaliteiten, prestatie, imago, continuiteit en innovatie. Volgens de jury is Omroep MAX een treffend voorbeeld van eigentijds ondernemerschap, die op eigen – soms ‘oubollige’ – wijze haar publieke opdracht invult. De veerkracht en uitstraling van de publieke omroep ten goede komend. Zoals een jurylid het verwoordde: “Omroep MAX heeft de vitaliteit van het publieke bestel laten zien met de mensen van 75.”

De vakjury bestond dit jaar uit Marijke Schaaphok (MasMedia), Ton Verlind (Ton Verlind Media), Mark van Berkel (Intellygents), Wessel de Valk (The Crowds) onder voorzitterschap van Ronald ter Voert (hoofdredacteur van Broadcast Magazine). De jury heeft mede op basis van de ongeveer 100 inzendingen  – door vakgenoten en lezers van Broadcast Magazine -, maar vooral door haar kijk op het vakgebied.

Ronald van der Aart
managing consultant bij RepMen

Ronald V. van der Aart (1967) studeerde aan de Haagse Hogeschool en rolde vrijwel direct het PR-vak in. Achtereenvolgens werkte hij als adviseur en manager bij PR-bureau Van Rossum & Partners, de Nederlandse Ski Vereniging en de Amsterdam ArenA. Na enkele jaren als consultant bij sponsoradviesbureau GLP Sponsoring/Communicatie trad hij in 1999 in dienst bij UPC Nederland, aanvankelijk als woordvoerder en Manager Public Relations, later als Director Corporate Communications. In 2009 verlaat hij het kabelbedrijf om PR-bureau RepMen te starten. Het bureau richt zich primair op online reputatiemanagement, webcare, media relations en crisiscommunicatie. Ronald won in 2007 een SponsorRing (cat. Cultuur & Entertainment). In 2009 mocht hij namens UPC de Corporate Social Networking Award (cat. Best Social Company) in ontvangst nemen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!