Eerste Online Tuesday groot succes

14 oktober 2009, 05:05

De kick-off van de allereerste editie Online Tuesday gisteravond was een groot succes. Meer dan tweehonderd vakgenoten kwamen naar Felix meritis in Amsterdam. In de wandelgangen viel zelfs te horen dat een groot aantal mensen helaas niet meer naar binnen kon.

Na een korte introductie van ondergetekende hield Marcel Vogels (MeMo2) een presentatie over een “nieuwe kwaliteitsnormering voor banner advertising”. Daarna volgde een betoog van Ben van der Burg (Webads) over de toekomst van online advertising.

Online Tuesday is een maandelijks event in het Felix Meritis in Amsterdam waar online marketeers geïnspireerd worden door voorlopers op gebied van alle zaken die spelen op online gebied. Elke Online Tuesday wordt afgesloten met een borrel waar nagepraat, bijgepraat en kennis gemaakt kan worden. Online tuesday is een initiatief van Traffic4U, Energize, DQ&A, New People en Marketingfacts.

Foto’s: Henk-Jan Winkeldermaat

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    Yves

    Mes compliments. Ik vond het leuk en leerzaam, zowel de borrel als de presentaties.


    14 oktober 2009 om 06:22
    Stijn Kruijssen

    Opzet was goed (3 sprekers met korte presentaties) en techniek en zaal waren ook prima. Dat er een hoop mensen alsnog voor een dichte deur stonden (ook als ze voor 20:00 aanwezig waren) en dat er in de zaal ook nog een aantal moesten staan is natuurlijk wel een dompertje, volgens mij was dat namelijk één van de belangrijkste punten van kritiek op 212. Volgende maand dus de grootste zaal nemen 😉

    Ben benieuwd of jullie maandelijks goede sprekers kunnen vinden zonder dat ze vervallen in een reclamepraatje.


    14 oktober 2009 om 06:53
    Lisa Dijkstra

    @ Stijn: Dank voor de complimenten en feedback. Ter verduidelijking, het ontvangst was om 19:30. Dit is heel duidelijk gecommuniceerd op http://www.onlinetuesday.nl. Daarnaast hebben we in verschillende blogposts, gewijd aan dit onderwerp, aangegeven dat er 200 plaatsen beschikbaar waren en dat we voor de kick off werkten volgens het vol = vol principe.

    212 werd maandelijks bezocht door 100 tot 200 mensen, nooit meer dan dat. Dat is de reden dat we hadden gezorgd voor een zaal waar 200 mensen in 1 keer in zouden passen zodat we geen twee sessies in een kleinere zaal nodig zouden hebben. Uiteraard hadden we niet durven hopen dat er 300 mensen op de eerste online tuesday af zouden komen. We vinden het dan ook erg vervelend dat we een 100tal mensen niet van een plaats konden voorzien. Degenen die stonden in de zaal deden dit op eigen initiatief. Er waren namelijk 200 stoelen en precies 200 mensen in de zaal aangezien hier streng op toe werd gezien door de zaalwacht (zelfs de sprekers en de organisatie moest zijn of haar toegangsbewijs inleveren ;)).

    We zijn erg blij met de succesvolle kick off en nemen dit punt natuurlijk mee in de evaluatie en gaan zoeken naar een werkbare oplossing. De doelstelling van online tuesday blijft adverteerders op de hoogte stellen van de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van online marketing. We hebben naar aanleiding van de kick off een aantal goede idee?n voor onderwerpen en sprekers door gekregen dus over de kwaliteit van de sprekers en het uitblijven van de salespitches hoef je je geen zorgen te maken!

    We houden iedereen op de hoogte via de nieuwsbrief waarvoor je je kunt inschrijven via http://www.onlinetuesday.nl.


    14 oktober 2009 om 07:46
    media

    @Lisa: wellicht net als bij Momo werken met Meetup waar je je moet registreren? Dan weet je in ieder geval of je naar binnen kunt of niet.

    Wist overigens niet dat er zoveel mensen voor een gesloten deur kwamen. Jammer, moet inderdaad volgende keer anders. Desalnietemin complimenten voor de organisatie. Een betere start had je je niet kunnen wensen!


    14 oktober 2009 om 08:11
    hidde tuinstra

    @Marco, goede tip! Ik vind het persoonlijk namelijk best lastig om op tijd te kunnen zijn. Als ik daarbij ook nog rekening moet houden om nog een half uur eerder te komen om van een plekje verzekerd te zijn, gaat dat lang niet altijd lukken. Heb zo menig 212 aan me voorbij moeten laten gaan.

    Overigens verder complimenten naar de rest van de avond! Lijkt mij een zeer geslaagde kick-off!


    14 oktober 2009 om 08:43
    Jaap Bakker

    Wat een geweldige serie weer Henk-Jan, super.

    Ik was er niet, zal dus heel wat gemist hebben, maar ben er dankzij de sfeer die jij aan alle shots weet mee te geven toch even geweest. Man, blijf vooral zo fotograferen, je hebt de gave om net precies dat ene moment van intimiteit, kracht en verrassing vast te leggen. Ze staan er allemaal perfect op. Impact!

    Thankyou en sterkte.


    24 oktober 2009 om 18:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!