CZ campagne: Mijn afdeling zorg

4 november 2009, 09:02

{title}

Aardige, met oog voor detail gemaakte interactieve campagne van CZ: MijnAfdelingZorg, bedoeld voor werkgevers met een collectieve ziektekostenverzekering bij CZ. Idee: Een virtuele tour over een nieuwe afdeling. Pay-off: “Bij CZ krijgt u er een nieuwe afdeling bij.” Als de site is ingeladen, kom je de nieuwe afdeling op, waar ene Marcel je rondleidt over de ‘afdeling’ met verschillende loketten. Medewerkers van de afdeling praten tegen je, en sturen je realtime een mailtje met meer informatie. Zo’n mailtje ziet er zo uit:

Beste heer broek,

Leuk u even gezien te hebben. Zoals beloofd, zal ik u wat meer uitleg geven over de GezondWerkenTest. Met de GezondWerkenTest krijgt u op een eenvoudige manier inzicht in de gezondheid en levensstijl van uw medewerkers. Hiermee kunt u uw eigen gezondheidsbeleid formuleren of bijstellen. Met als uiteindelijke doel om verzuim zoveel mogelijk te beperken.

Het online invullen van de GezondWerkenTest kost uw medewerkers ongeveer 20 minuten. Daarna ontvangen zij per e-mail een rapport op maat met tips en adviezen. Als werkgever ontvangt u een schriftelijke rapportage, die u met uw accountmanager kunt bespreken. Om de privacy van uw medewerkers te waarborgen, krijgt u wel een totaaloverzicht maar geen inzicht in de resultaten per individuele medewerker. Wilt u een korte demo zien van de GezondWerkenTest, ga dan naar http://www.cz.nl/gezondwerkentest-demo.

Voor bedrijven met een collectieve zorgverzekering van CZ zijn er aan de GezondWerkenTest geen kosten verbonden. Wilt u de test inzetten, neem dan contact op met uw

accountmanager of de Bedrijvendesk op 076 – 524 34 81.

Met vriendelijke groet,

Wim

Medewerker GezondWerkenTest

{title}

Als de tour klaar is en de deur weer dichtgaat, heb je in je mailbox meerdere mailtjes met meer informatie van de medewerkers. Daarbovenop krijg je even later een sms van Marcel, afzender 0765243481. Dat is het nummer van de Bedrijvendesk. “Bel me gerust,” sms’t Marcel. Slim gedaan. De campagne is niet helemaal superkek of hip, maar dat past denk ik ook niet bij de bedoeling van CZ en al helemaal niet bij de uitstraling van de branche en bij die van het bedrijf, zo schat ik voorzichtig in.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!