Met social media in één dag zoveel mogelijk oude mobieltjes voor stichting Duchenne

6 november 2009, 09:01

{title}Vandaag maakt mijn bureau (Lowe/Draftfcb) zich sterk voor stichting Duchenne, die zich inzet voor kinderen met de erfelijke en uiteindelijke fatale spierziekte. Er is een interne strijd om zoveel mogelijk oude (kapotte) mobieltjes in te zamelen. De twee teams mogen alles doen om zoveel mogelijk in te zamelen en gebruiken met name de kracht van sociale media om in één dag zoveel mogelijk voor Duchenne te bereiken. Via de site wordt bijgehouden welk team het meeste heeft ingezameld. Er wordt druk getwitterd, gehyved en geyoutubed om iedereen mee te laten doen.

{title}Lowe/Draftfcb organiseert op vrijdag 6 november haar Global Day of Giving. Een evenement waarbij alle Draftfcb kantoren ter wereld (van Chicago tot Sydney en van Cape Town tot Stockholm) zich inzetten voor een ‘Goed doel’ dat bijdraagt aan het welzijn van kinderen. Lowe/Draftfcb Amsterdam maakt zich in twee teams sterk voor de stichting van Duchenne. Deze stichting zet zich in voor kinderen met de ziekte van Duchenne; een vreselijke, erfelijke en uiteindelijk fatale spierziekte (spierdystrofie) die het leven van kinderen (vooral jongens) al vanaf jonge leeftijd ernstig ontwricht.

Geld wordt ingezameld door middel van het inzamelen van oude telefoons. De mobieltjes mogen stuk zijn, barsten in het glas hebben en hoeven niet voorzien te zijn van een oplader. Het geld dat ermee opgehaald wordt, gaat vervolgens in zijn geheel naar de stichting, zodat het rechtstreeks naar de patiëntjes kan of kan worden ingezet voor onderzoek. Op de site kunnen mensen aangeven hoeveel oude mobieltjes ze voor welk team hebben. Opsturen van het mobieltje hoeft niet per se op 6 november te gebeuren. Dat kan natuurlijk gratis naar ReCell, o.v.v. Stichting Duchenne, Antwoordnummer 91108, 3009 WB Rotterdam.

Het bureau is opgedeeld in twee teams, de NulZes Brigade en de Mobiele Eenheid, die tegen elkaar moeten strijden voor de meeste mobieltjes. Alle creativiteit wordt ingezet om in één dag zoveel mogelijk in te zamelen. Met name via diverse sociale netwerken wordt geprobeerd snel mensen te bereiken, maar ook wordt er druk gebeld en de straat opgegaan. Juist door deze actie in één dag te houden, is te zien hoe groot de kracht van deze netwerken kan zijn.

p.s ik zit zelf in team Mobiele Eenheid en wil natuurlijk winnen 😉

Karlijn van den Berg is strateeg bij MUSE Amsterdam en IceMobile. Hiervoor werkte zij als strateeg bij Draftfcb en Tribal DDB.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Karlijntje

    Wouter, wat super! Ze kunnen vandaag zeggen dat ze er eentje hebben en gewoon later opsturen! Als de community dus vandaag de belofte doet, is het gewoon op tijd! Ik ben erg benieuwd!

    ps. de ik-zin als kopie is overigens een beetje raar. Nu lijkt het alsof je zelf in het team zit 🙂


    6 november 2009 om 10:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!