Telfort homepage take-over op Nu.nl
We schrijven hier op Marketingfacts wel eens vaker over de advertenties op Nu.nl. Zie bijvoorbeeld: ‘Homepage take-over voor BMW X1 op Nu.nl’ of ‘Toevallige overlay-advertentie op Nu.nl Internet van T-Mobile?’ en bijvoorbeeld: ‘NU.nl verkoopt homepage aan Vodafone’. In dat laatste bericht over Vodafone en Nu.nl schreef Marco Derksen: ‘De teneur van de reacties is overwegend negatief en ik ben dan ook benieuwd of NU.nl dit soort campagnes vaker zal toelaten.’ Het antwoord is ja. Zie hierboven en nu op de homepage van Nu.nl deze homepage take-over van Telfort.
Deze takeover is – buiten schermvullend – minder irritant. Korte animatie, en doet verder niets af aan de content.
De advertentie’s op Nu.nl komen nooit over de content, en dus niet storend voor mij.
De irritatie terzijde…
Ik ben wel benieuwd wat voor ROI er op dit soort campagnes gehaald wordt. Is dit puur branding of worden er ook echt conversies behaald?
Hoe hoog liggen de kosten per conversie?
@Remco/Rutger: Ben ik helemaal met jullie eens! Ik vond die van Vodafone zelfs erg mooi gemaakt qua design. Die van BMW ook, en deze kan er ook zeker mee door!
Ik ben inderdaad ook benieuwd naar de ROI van dit soort campagnes. Lijkt me dat het redelijke exposure oplevert, maar ik wil getallen zien!
Digitale kidnapping.. Mwah. Hangt van de uitvoering af. Als het hele scherm wordt overgenomen, of wordt aangepast dan kan ik me daarin vinden. Maar dan nog hangt het van de uitvoering af.
Ik herinner me iets van een truck, volgens mij van Coca Cola die dan over je scherm heen raasde. Deze truck kon je ook naar andere websites sturen. Grappige uitvoering, maar wel irritant. Dat ging dan ook echt over alle content heen.
Met alle respect voor de succesvolle business van ilse media, ze doen het goed, maar het zijn banner-boeren. Dat is hun model. Je zoekt vergeefs als je meer geavanceerde oplossingen verwacht. U betaald, zij plaatsen.
Laat Murdoch hier nou eens naar kijken. Het is geen Google, maar wel nieuws, en toch winstgevend!! 😉
Volgens mij hadden ze vorige week iets soortgelijks met HTC. Compromis is één keer per week?
Qua branding zijn de campagnes sterk, dus er zit meer waarde in dan alleen conversie.
De laatste tijd zijn er inderdaad meerdere van dit soort grote uitingen te zien op Nu.nl echter ben ik van mening dat ze elke keer wel iets nieuw bedenken en volgens mij ook rekening proberen te houden met oa de kritieken die het elke keer weer krijgt van een ieder die er iets over wilt zeggen. De uitingen zijn niet zo irritant meer en voegen naar mijn mening zeker iets toe. 9HTC, staatsloterij etc..)
Wat betreft de insteek van de campagne kan ik me voorstellen dat deze puur branding is want uiteindelijk komt een ieder, net als ik naar Nu.nl om het laatste nieuws te zien en niet om iets aan te schaffen.
@Luc: Volgens mij was het niet Coca Cola maar de Nationale Postcode Loterij met één van de miljoenen acties van hen.
Beste luc,
Dank voor je kritiek en woorden. Je raakt een deels terrecht punt maar ik wil je van harte uitnodigen om kennis te maken met onze marketing partnership afdeling. Deze afdeling ontwikkelt samen met de adverteerders en de bureaus concepten die verder gaan dan het banner boer spellen.
Interesse om eens kennis te maken en ons de kans te geven om ook jou te laten zien wat wij verder nog verbouwen buiten de banner om?
Onze deur staat wagenwijd open.
Vriendelijke groet,
Arno Peperkoorn
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!