Interview: Jeroen de Bakker over digital branding

14 november 2009, 10:50

Op online tuesday, afgelopen dinsdag, sprak ik nog even heel kort na met Jeroen de Bakker over digital branding en de toekomst ervan. In onderstaand interview (techniek, camera, montage: Henk-Jan Winkeldermaat) praat De Bakker in sneltreinvaart over hoe adverteerders ermee bezig zijn (‘online heeft zich bewezen als bereiksmedium’), over wat banners doen voor een merk (‘wordt nauwelijks gemeten’), en over tv in vergelijking met online.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    koningwoning

    En dan is het mooi dat we bij OMD al lang al Adtracktive onderzoek hebben lopen voor verschillende klanten (waaronder FMCG’s) waarbij we de merkdoelstellingen kunnen aantonen per mediumtype… en dus ook hoe de verschillende media met elkaar samenwerken hierin.

    Het is dus niet een nieuw verhaal wat @JeroendeB. vertelt, maar a) hij vertelt het wel erg goed. en b) hij voelt goed aan hoe ze die branded utility / content zoals Teamlink of Zonnewijzer kunnen maken en inzetten….. en dat is wel een paar stapjes verder dan de meeste reclamebureaus zijn (die toch wel over het algemeen in zenden [liefst tv] blijven hangen.)


    17 november 2009 om 14:43

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!