ReclameReview: Maaslander

25 november 2009, 13:17

Zouden Yvon Jaspers, Rita Verdonk en Dirk Scheringa echt Maaslander eten, zoals deze commercial suggereert?

Credits:

Bureau: Roorda Reclamebureau

Account: Dewi van der Kolk

Creatie: Mart Boudestein, Edward van Tilburg, Wessel Brunink, Rens de Jonge

Geluid: Marcel Walvisch, Eelco Bakker

Klant: Pim Degen, Robin van de Bruinhorst

RTV: Marcel Ossendrijver

Regie: Tobias Reymond

Productie: Julian de Keijzer, Bildmeister, Cake

De doelstelling:

Spaaractie voor Maaslander communiceren.

De uitwerking:

Het eerste werk van Roorda Reclamebureau voor Maaslander communiceert dat mensen kunnen sparen voor een ontbijbordje met eigen tekst. Op de site www.maaslander.nl kan een tekst worden ingevoerd, die vervolgens op een uniek porseleinen bordje wordt geplaatst. In de commercials komen telkens drie voorbeelden voorbij van mensen, zoals Yvon Jaspers, Rita Verdonk en Dirk Scheringa, die zogenaamd al zo’n bordje hebben.

Het oordeel:

Kaas is geen spannend product. Dus wat doe je dan: je geeft er iets bij weg. Leuk, zo’n bordje met je eigen tekst. Kun je lekker creatief mee aan de slag gaan. Ik denk dat de makers van deze commercial heel veel lol hebben gehad bij het bedenken van zinnen die op bekende Nederlanders kunnen slaan. En zo wordt kaas ineens leuk. Die positieve associatie slaat over op de kijker, die natuurlijk ook wel zo’n bordje wil. Zeker als je daarvoor alleen maar een doorsnee product als kaas hoeft te kopen, waarvan je nog een prachtig sfeershot ziet in de commercial. Ja, ik denk dat Maaslander wel wat extra kilo’s kaas gaat verkopen dankzij deze actie…

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Henk-Rik Keizer

    Ik ben benieuwd naar de effecten op het merk Maaslander. Het is een leuke actie om tijdelijk meer te verkopen, maar ik zie geen enkele link met het merk. Elke kaasboer zou zo’n actie kunnen doen. Wat mij betreft doet het zelfs afbreuk aan het merk, associaties als ‘lang gerijpt’ en ‘voller van smaak’ worden eerder zwakker dan sterker.


    26 november 2009 om 06:28
    Maarten

    ” Kaas is geen spannend product.” ??

    Fantakaas!!


    26 november 2009 om 07:47

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!