Small Businesses investeren in E-Mail en Social Media

25 november 2009, 06:04

{title}VerticalResponse, een bedrijf gespecialiseerd in online surveys en e-mail marketing, heeft onderzoek verricht naar de online bestedingen door marketeers bij small business in de VS volgend jaar. Driekwart van de small business gaan in 2010 hun budget voor e-mail marketing vergroten, zo valt te lezen op eMarketer. Ook gaf 70 procent aan in 2010 meer geld te zullen spenderen aan social media. TV en radio advertising vallen duidelijk buiten de boot, 70 procent geeft aan hier niks mee te willen doen. Small business worden op eMarketer beschreven als bedrijven met 500 medewerkers of minder. Van deze groep geeft meer dan 50 procent aan in 2010 geen gebruik van online banner advertising te maken! Een kleine 24 procent zegt niet te willen investeren in de zoekmachines.

{title}

VerticalResponse CEO Janine Popick zei in een reactie op de onderzoeksresultaten onder andere:

“… marketers need to help small businesses to see the value of integrating search engine marketing such as Google, Yahoo and Bing into their campaigns.”

In juli 2009 bleek uit onderzoek van Campaigner en Hurwitz & Associates onder bedrijven met maximaal twintig werknemers, dat 28 procent van de bedrijven die e-mailmarketing gebruiken dit een goedkope en effectieve manier vinden om nieuwe klanten te bereiken. Een kwart van deze bedrijven geeft aan dat e-mailmarketing snel response genereert zodat men kan bepalen of een campagne succesvol is of niet.

{title}

Bron afbeelding top: Flickr – businesspictures

3 Reacties

    Rick van Dijk

    Mooi bericht, vooral in een periode waarin door sommigen email al ‘dood’ is verklaard als gevolg van de komst van Google Wave.

    Meestal lopen we in Nederland iets achter de Amerikaanse feiten aan, maar wij zien deze positeve signalen ook al heel duidelijk in onze directe omgeving.

    Small Business is in Nederland uiteraard anders gedefinieerd, dus 1-op-1 doorvertalen kan niet, maar we zien een groeiende interesse in email marketing van ‘kleinere’ bedrijven dan we tot nog toe gewend waren.

    Eén factor van belang die wij regelmatig als usp terug horen en die ik niet in het lijstje benefits hierboven zie terugkomen is de mogelijkheid om zeer gericht te targeten op de gewenste doelgroep.

    Daarnaast zien we nu ook het effect van de nieuwe email regelgeving, waardoor bedrijven niet alleen bewuster maar ook actiever kijken naar de mogelijkheden die emailmarketing biedt.


    25 november 2009 om 07:33
    Jorrit

    Herkenbaar wel. Zelfs mijn lokale whiskeyman/slijterij stuurt me maandelijks een e-mail. En niet zonder resultaat!

    Ik denk dat naast de steeds duidelijker wordende ‘benefits’ (wat een woord, voordelen?) vooral de grotere toegankelijkheid voor deze verschuiving zorgt. Gratis een html e-mail versturen om eens uit te proberen of het voor jou werkt kan met vrijwel alle e-mail software. Daarnaast is een mooie e-mail in korte tijd door de kleine ondernemer zelf gebouwd, de bestaande e-mail editors worden steeds beter.

    Social media zie ik zelf wat minder snel gebeuren, de tijdsinvestering hierin is groter en de directe voordelen zijn niet voor elke onderneming waarneembaar.

    Leuk punt trouwens Rick, dat van de nieuwe e-mail regeling, er zijn méér regels en richtlijnen gekomen maar toch is hierdoor e-mail marketing naar een hoger niveau getild. Regelgeving kan zeer positief zijn. Jammer dat het aan spam weinig heeft gedaan 😉


    25 november 2009 om 07:52
    Susanne Sassen | Moshi-Toshi E-mailmarketing

    Het zijn interessante gegevens uit de USA, die zeer waarschijnlijk binnenkort hier ook van toepassing zullen zijn.

    Social media zie ik niet als een bedreiging voor e-mailmarketing. Dit omdat e-mailmarketing en social media goed te gebruiken zijn voor cross-pollunation (visa versa promoten=twee richtingsverkeer).


    18 december 2009 om 07:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!