Weekoverzicht Webanalisten (73): Meer service via focus op sales?

1 december 2009, 09:30

Webanalisten zoeken websiteDeze week plaatste abnamro.nl een nieuwe case: creditcard services (activeren en pin aanvragen). Er worden twee pagina’s getoond waarbij de vraag is: welke leidt tot meer service handelingen? Is dat een variant waarbij de focus ligt op deze services of is dat de variant waarbij de focus ligt op de sales? Aan jullie de vraag om de varianten te bekijken en je oordeel te geven.

Daniël Schrijver plaatste in totaal drie artikelen over web performance. Eén daarvan was naar aanleiding van een presentatie van Alistair Croll en Sean Power (van oa watchingwebsites.com). Bekijk de presentatie en lees het artikel van Daniël.

Optimalisatie abnamro.nl: credit card sales & service

Naast de continue verkoop van nieuwe creditcards, heeft abnamro.nl ook doelen voor het aantal self service diensten die een klant via internet doet. Denk hierbij aan:

– activeren van credit card

– (opnieuw) opvragen van een pincode

Abnamro.nl maakte twee versies van één pagina. Deze pagina’s bevatten zowel informatie voor de aanschaf van een nieuwe kaart als informatie voor de selfservicediensten, zie de twee screenshots. De lokatie van de informatie is in beide versies gespiegeld. Welke versie werkt het best? Het is aan jou.

‘Why performance matters: What you don’t know Can hurt you’

‘De relatie tussen website performance en omzet is niet langer te ontkennen’ zo vertelde O`reilly auteurs Alistair Croll en Sean Power. Deze Canadezen, die speciaal voor dit event naar Nederland zijn gekomen, zijn de schrijvers van het boek ‘Complete Web Monitoring’ en van de internationale blog watchingwebsites.com.

De basis van hun analyse begint volgens Sean en Alistair bij het realiseren dat complete webmonitoring niet alleen bestaat uit webanalytics of voice of the customer, maar dat alle diverse manieren van het meten van klantgedrag samenhangen in één ecosysteem, hun complete monitoring framework.

Lees het volledige artikel van Daniël Schrijver.

Wekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Webanalisten.nl is sinds 2008 aanwezig op internet als platform voor online analyse en optimalisatie. Meer dan 40 gastauteurs schrijven wekelijks over hun praktijkervaringen met ons mooie vakgebied. 2 wekelijks wordt hier op marketingfacts.nl een samenvatting van geplaatst.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!