SKO en STIR: Een op de drie Nederlanders kijkt tv terug op internet

22 december 2009, 07:21

Onderzoek uitgevoerd door STIR en SKO (persbericht, pdf) zag gisteren het licht: belangrijkste uitkomst was dat een op de drie Nederlanders televisie terugkijkt via internet. Bijvoorbeeld via RTLgemist.nl en via Uitzendinggemist.nl. Belangrijker nog, is de onderverdeling naar doelgroepen. Het bereik van de bekeken televisieprogramma’s via internet, is duidelijk hoger in de leeftijdscategorie 13-19 jaar (37%) en 20-34 jaar (40%). Bij 65+ ligt dat cijfer met 11 procent duidelijk lager.

{title}

Uit het persbericht:

“Naast verschillen in doelgroepbereik blijken diverse soorten genres op internet een ander bereik te realiseren. Vooral informatie en amusement bereiken relatief veel mensen via het internet. Fictie wordt door een kleinere groep bekeken, maar indien dat het geval is, wel heel frequent. Het zijn de trouwe fans van soaps en series.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!