Marketingfacts weer in handen van Marco Derksen!
Je kijkt naar het Ipan TV video kanaal.
Marco Derksen vertelde me gisteren, tijdens de EMMA, IPAN, VINEX, IAB, WebAds en online tuesday 2010 borrel, dat hij weer de baas van Marketingfacts wordt. De operatie verhuist weer naar Arnhem, de nieuw media hoofdstad van het oosten van nederland. Bij de nieuwjaarsreceptie waren een giga bak mensen. Een paar interviews (zonder een rode draad). Matthijs van der Broek vertelt over zijn nieuwe baas Marco Derksen en hoe het was om als MF met Lenthe Publishers een traditionele uitgever samen te werken. Tessa van theNextSpeaker vertelt over 2009 als sprekersjaar en wie ze uit haar grote stal sprekers het meest succesvol vond. Henk Jan van Punkmedia, de voorloper van het gebruik van video en foto’s tijdens evenementen over het aanstormend jonge talent en Wouter Blok over een getwitterde foto die binnen 24 uur op 3 TV kanalen en kranten terecht kwam en waar hij geld van wil zien. Marco Derksen vertelde verder ..
dat 2009 voor hem het jaar was waarin hij Arnhem op de kaart zette als Nieuwe Media stad. Hij begon http://www.arnhem-direct.nl/ een blog over alles rondom deze mooie stad waar nu 1000 bezoekers per dag komen inclusief discussies met alle politiek zwaargewichten. Verder natuurlijk zijn nieuwe pand en het medialab in de kelder. Hij had toen hij binnenliep net 30 minuten geleden besloten om de operationele samenwerking met Lenthe Publishers te beeindigen en zelf sales, financieen en alles rondom marketingfacts weer te gaan trekken. Toch moeilijk zo’n huwelijk tussen nieuwe blogmedia en een paperen bedrijf bleek (ze blijven wel 25% aandeelhouder). Marco is genomineerd voor de “made in Arnhem 2009” bokaal dus als mensen op hem willen stemmen dan kan dat nu. Helaas is het interview wat ik met hem had corrupt geraakt (weet iemand hoe je .mov files kunt herstellen) waar hij oa voorspelde dat vanuit het IAB de online media 10% gaat groeien.
Hallelujah ! Welkom terug mannen ! En hoewel het ongetwijfeld goed voelt en pijn doet : Gefeliciteerd !!
Je maakt het spannender dan het is Vincent. Lenthe en Upstream blijven aandeelhouders, alleen de operationele zaken zoals sales en financiele administratie verhuizen van Amstelveen naar Arnhem. Belangrijkste reden is dat we hebben gemerkt dat Marketingfacts nu tussen Amstelveen en Arnhem zweefde. Deels heeft dat te maken met cultuur en deels met fysieke afstand. Keuze is gevallen op Arnhem omdat ik denk dat mijn persoonlijke visie en aandacht nog steeds belangrijk is voor ontwikkeling van Marketingfacts.
En wil jij in vervolg geen interviews meer doen tijdens borrels? 😉
@Marco: Matthijs bevestigt in dat borrelinterview toch echt dat jij zijn ‘nieuwe baas’ wordt. Dat valt toch moeilijk anders uit te leggen dan dat hij bij Lenthe uit dienst gaat en bij jou in dienst? Dan lijkt het er toch op dat Lenthe zijn handen aftrekt van Marketingfacts.
Hoe dan ook: veel succes!
@Jeroen:
“Dat valt toch moeilijk anders uit te leggen dan dat hij bij Lenthe uit dienst gaat en bij jou in dienst?”
Goede conclusie.
“Dan lijkt het er toch op dat Lenthe zijn handen aftrekt van Marketingfacts. “
Minder goede conclusie. Waar hebben wij dat gezegd? Nergens, dacht ik.
@Matthijs: Daarom zeg ik ook: ‘lijkt het erop’.
@Jeroen: Goede nuance. Er lijkt altijd van alles 😉
@Ewout: Dank. En ook jouw nuance snijdt hout.
Irritante interviewer zeg, vooral in het filpmpje Tessa, the Nextspeaker. Laat die mevrouw eens uitpraten~!
Mooie stap om alles weer zelf op te pakken, Arnhem moeten we nu echt wel serieus gaan nemen 😉
Marco het roept toch meer vragen op. Je hebt me gisteren een interview gegeven over deze zaak maar ook over de vpro, iab, de mediabestedingen in 2010 en dat allemaal in 3 minuten tijdens de borrel. Ik denk dat we hier iets meer tijd voor nemen dus we doen donderdag een wat langer interview over al deze, en meer onderwerpen. Hebben jullie nog vragen of MF, IAB, VRPO etc aan marco dan zet ze hierbij dan neem ik dat als leidraad.
Top! Mooie stap. Ik ben benieuwd naar de resultaten!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!