Viral competitie: Cosmox.nl tegen de rest

13 januari 2010, 07:24

Met Brandfighters (zie ook: “Brandfighters en Heineken: Top 3 opvolgers Walking Fridge”) hebben we onlangs weer een viral competitie georganiseerd en dit keer voor het merk Cosmox.nl, de webshop voor boeken, muziek, film en games. Aan de Brandfighters community (met meer dan 800 jonge filmmakers) werd gevraagd om een video te maken waarbij de onderscheidende factor van Cosmox, ‘altijd alles gratis bezorgd’, werd afgezet tegen het onderscheidend karakter van haar concurrenten. Hieronder de top 3 video’s:

1) Bizarre onthulling

2) De Bolle.com

3) Kabouter Henk

Ik ben benieuwd wat jullie van de filmpjes vinden!

Jan-Paul de Beer
Mede-oprichter bij Brandfighters / the soccer project

Categorie
Tags

6 Reacties

    ingejanse

    Da’s nog knap lastig he, kabouter Wesley nadoen?

    Verder: het concept van #1 vond ik wel aardig, maar het duurt wat lang. #2 gaat wat sneller, alleen is die weer wat minder spannend en wat voorspelbaar.

    Bonusvraag: geloven mensen wel in gratis bezorgen? Alleen de zon bezorgd zichzelf gratis, nietwaar?


    13 januari 2010 om 12:02
    mgvandenbroek

    @Inge Janse: “Da’s nog knap lastig he, kabouter Wesley nadoen? ” En toch moest ik lachen, dus dat is alvast een van drie G’s die goed zit 😉

    Verder leuk, JP, mooie eerste post. Kwaliteit van de video’s varieert natuurlijk altijd, maar volgens mij wel okeeje winnaars!


    13 januari 2010 om 12:38
    ingejanse

    @ Matthijs: smaken verschillen. D-t-fouten niet trouwens. Kun je daarom mijn ‘bezorgd’ veranderen in ‘bezorgt’? Erg bezorgd zal de zon namelijk niet over zichzelf zijn 🙂


    13 januari 2010 om 12:50
    Jan-Paul de Beer

    @ Inge thanks voor je inhoudelijke reactie!

    @ Matthijs thanks voor het complimentje. Hopelijk gaan er nog vele mooie komen.


    13 januari 2010 om 16:06
    Serge

    Allemaal knap gemaakt, je ziet dat er veel werk in zit. Ik vind ze nog niet top, zou er zelf niet 1 kiezen om mee te gaan adverteren, maar het begin is er.

    Erg leuk idee, zo’n viralcompetitie. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze dan voor Vaya.nl zouden kunnen doen…:-)


    13 januari 2010 om 21:11

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!