CMO Philips Geert van Kuyck over digitale conversaties

28 januari 2010, 06:15

Geert van Kuyck, de Chief Marketing Officer van Philips, is enthousiast bezig met social media. Een moeilijke taak binnen een corporate die gewend is om te zenden. Van Kuyck ziet zichzelf als degene die vecht voor het perspectief van de klant binnen de organisatie en wil graag de discussie aangaan. De CMO van Philips is te vinden op Twitter met @vankuyck, zit op Facebook en LinkedIn (vooral als luisteraar). De website van Philips lighting zal als eerste gebruik maken van de nieuwe vorm van digitale conversaties met klanten, consumenten en professionals. In China discussiëren nu al 700.000 architecten met Philips over licht & architectuur. Van Kuyck is een voorstander van de Net Promoter Score (NPS: 47% van de philips klanten zou hen aanbevelen bij anderen. 53% (nog) niet. Een verhaal over kleine stapjes in digitale conversaties. Hieronder, in video:

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Henri van den Hoof

    Tja, hij is misschien wel te ‘vinden’ op Twitter, maar hij heeft dan nog geen Tweet geplaatst…

    Niet echt een digitale conversatie dus…


    28 januari 2010 om 19:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!