Vrijdagmiddag Doodle
Je kent het wel; het is vrijdagmiddag, je hebt een week gehad waar je au tegen zegt. Elke campagne, project, idee of concept in je hoofd schreeuwt om voorrang terwijl je hand al naar de koelkast reikt voor een ijskoud biertje… Vandaag tekende ik tijdens dat moment een Doodle… Was het in het verleden volledig onmogelijk voor grote, maar ook kleine, brands om een-op-een te communiceren met de doelgroep (TA) is dit tegenwoordig door de (op)komst van social media kinderspel.
Nog niet eens zo heel lang geleden verzonden we een email, wachten we op de klik, registreerden we die klik, pasten we de volgende email aan op het klikgedrag van de ontvanger en voila; we hadden ‘een dialoog’. Nu kan de CEO werkelijk in gesprek treden met de klant via bijvoorbeeld Twitter of met behulp van een YouTube video. Nu kan de Customer Care afdeling in real-time klachten, problemen of bedreigingen nuanceren of oplossen met behulp van trackingsoftware en haar webcare team. Met andere woorden: social media maakt ons als merk bereikbaar en benaderbaar, we starten eindelijk die echte dialoog.
Tijdens mijn ‘vrijdagmiddag-ik-ga-er-zo-van-tussen-moment’ stelde ik mijzelf de merken voor als wolkenkrabbers, in dat geval kunnen we de social media platformen zien als de lift(en) die de doelgroep gemakkelijk, snel en persoonlijk naar de juiste (ver)persoon(lijking) per ‘verdieping’ brengen. Een vrijdagmiddag Doodle om te delen, of niet? Roept u maar! Hier het origineel.
“Een vrijdagmiddag Doodle om te delen, of niet?”
Zeker weten. Lekker oldschool, in een blogposting. Proost, Stef 😉
Hahaha, zo dacht ik er ook over!
Fijn weekend jongen :)!
Haha, leuke weergave van je idee inderdaad 🙂
Meer van dit soort doodles (in een aparte categorie?) zijn welkom!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!