De social media strategie van Kellogg’s met Miles Melman

De social media strategie van Kellogg’s met Miles Melman

“Now that my diet’s changed, I’m a lot less irritable.” Kellogg’s heeft de Britse alien Miles Melman gerecruteerd als ambassadeur van Raisin Bran Crunch, een van de cornflakes varianten die zo heerlijk zijn voor ontbijt (december 2009, via: Reclamewereld). De alien is ‘mild-mannered’ tegenwoordig, vroeger at hij mensen maar nu is hij dus over op een ander dieet: cornflakes. Jammie. De video staat strak van de onderkoelde Britse humor, is 250.000 keer bekeken en ambassadeur Melman heeft een eigen (niet bepaald actieve) Facebook fanpage (meer op Funnycommercialsworld). Bekijk hieronder de video:

De alien heeft een eigen fanpage op Facebook, een eigen fanclub op YouTube en een eigen breakfastclub, alweer op Facebook. Hier vind je de credits van de campagne (gemaakt door Leo Burnett), die dus al enige tijd draait.

 

Het filmpjes is in twee maanden tijd 300.000 keer bekeken. Maar het blijft tot nu toe bij 1, zo lijkt het. En wat Kellogg’s er verder mee wil, is me ook niet helemaal duidelijk. Het filmpjes is geweldig, maar de social pages stromen niet over van de activiteit.

 


Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.