De behoefte aan content – Een onderzoek

8 februari 2010, 07:49

Zo door het jaar heen bezoek ik aardig wat congressen, seminars en andere evenementen. Veelal op het gebied van Web 2.0, Sociale Media en Marketing, deze laatste vooral gericht op de farma industrie. Het valt me nog altijd op hoe weinig content er gedeeld wordt na een dergelijk evenement. Een enkele keer krijg je als deelnemer de dia’s van de presentaties toegestuurd als pdf, soms kun je de presentaties, al dan niet in audio of video, na het evenement downloaden, maar meestal blijft er weinig meer over dan een Twitterstream of je eigen krabbels. Terwijl er toch vaak zulke interessante verhalen worden verteld, die je nog wel eens een keer terug zou willen horen. En dan heb ik het nog niet eens over de behoefte van diegenen die niet aanwezig konden zijn. Graag zou ik omtrent dit onderwerp jullie mening willen weten. Ga hier direct naar de enquête, hieronder meer uitleg:

Wij zijn bij DigiRedo een onderzoek gestart naar de behoefte van congresbezoekers naar het verkrijgen van presentaties na afloop van een evenement (bijv. in pdf, audio/video recordings etc.). Dit onderzoek wordt internationaal gehouden, vandaar dat deze in het Engels is opgesteld. Als dank voor jullie deelname geven wij 10 Amazon giftcards weg ter waarde van €20. Je kunt via deze link bij de enquête komen. Het invullen duurt ongeveer 5 minuten. Ik wil jullie alvast bedanken voor jullie medewerking.

Rene van den Bos
Co-founder DigiRedo bij DigiRedo

Na 4 jaar als dierenarts in de gezelschapsdierenpraktijk (honden, katten en kleiner spul) gewerkt te hebben was ik toe aan meer dynamiek. Die vond ik in de (veterinaire) farmaceutische industrie (Intervet) waar ik mijzelf op de International Marketing afdeling ontwikkeld heb tot marketeer met een grote interesse in marketing communicatie. Het was ook in die omgeving dat ik samen met mijn huidige business partner Erik van der Zijden (ook actief blogger op Marketingfacts) de kracht van de (nu nog) nieuwe media en met name rich media ontdekte. Na wat experimenteren besloten we in 2007 DigiRedo op te richten, met als doel bedrijven en organisaties te helpen hun communicatie te verbeteren door New Media tools in te zetten. Wij richten ons op zowel op externe en interne communicatie, waarbij vooral laatstgenoemde nogal ondergewaardeerd wordt. Ten onrechte! Met veel succes hebben wij in diverse bedrijven podcasting programma's (audio en video) ontwikkeld voor de interne bedrijfscommunicatie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    jpschadde

    Heel slecht als het niet gebeurt. Of als video wordt geschoten, maar alleen voor intern gebruik. Vaak vragen mensen visitekaartjes en dan krijg je vervolgens wel je presentatie gemaild, maar ook daarna nog veel spam…


    8 februari 2010 om 09:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!