Univé campagne: Laat de horror uit de kast

8 februari 2010, 13:13

Eén op de vier Nederlanders heeft angst voor zijn of haar polismap en haalt deze liever niet uit de kast, omdat men het overzicht op alle polissen kwijt is en de map een rommel is. Op basis van deze insight bedacht LaComunidad de MappenMaand campagne voor Univé; de hele maand februari kunnen deze mensen bij een van de 150 Univé winkels langskomen om de polis map (weer) op orde te laten maken door een expert. Om MappenMaand en de angst voor de administratie op unieke wijze onder de aandacht te brengen en in te spelen op de angst en het onbehagelijke gevoel die een horroradministratie je geeft maakte LaComunidad een viral in de vorm van een trailer voor de fictieve Nederlandse horrorfilm ‘De Kast’.

De trailer is te bekijken op www.dekastdefilm.nl. Actiemarketing bureau Bite zorgde voor de uitingen op de regiokantoren en de direct mailings, SocialMedia8 voor de seeding en ViralTracker voor de tracking.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie
Tags

3 Reacties

    media

    Mooi gemaakte trailer, had iets meer verwacht van de landingspagina (in relatie tot de trailer) en goed overzichtelijke aktiepagina. Eens met Paul dat er nu nog geen sprake is van een viral, maar dat gaat vast komen. Hoop dat jullie straks ook de cijfers met ons willen delen.


    8 februari 2010 om 14:21
    Deventer

    Vind het een slechte uitvoering van een al niet heel origineel idee. Het is weinig spannend met aan het eind een fout schrikeffect. Het is te voorspelbaar en te makkelijk gedaan. Had meer in gezeten.


    9 februari 2010 om 08:02
    Wouter

    Ik ben wel benieuwd of het inmiddels een viral is geworden? Leuk idee i.i.g., nu benieuwd naar de resultaten, of althans of het viraal is geworden.


    30 maart 2011 om 07:47

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!