Facebook en PayPal partneren betalingen voor Ads en Credits

19 februari 2010, 08:33

Facebook en PayPal hebben gisteren een strategische samenwerking aangekondigd waarbinnen PayPal als betaalmethode wordt aangeboden in belangrijke onderdelen van Facebook’s advertentie- en ontwikkelsystemen. Adverteerders kunnen binnenkort PayPal gebruiken om Facebook Ads te betalen; PayPal wordt ook de betaalmethode voor Facebook Credits. Door de PayPal-integratie, zo meldt het persbericht vanmorgen, wordt het met name voor kleine, internationale adverteerders wereldwijd nog makkelijker campagnes in te zetten binnen de groep van 400 miljoen Facebook-gebruikers, waarvan 70 procent zich buiten de Verenigde Staten bevindt. Dennis Van Allemeersch, General Manager PayPal Benelux:

“Voortbouwend op PayPal’s peer-to-peer betaalfaciliteit, zetten we nu ook sterk in op het ondersteunen van betalingen via sociale netwerken. In Nederland kunnen Hyves-gebruikers hun Goldmembership al met PayPal betalen en op Europees niveau kunnen Netlog-gebruikers al hun Netlog credits met PayPal betalen. De strategische samenwerking met Facebook is voor ons een logische stap aangezien Facebook een van de snelst groeiende netwerken is, ook in Nederland.”

“We willen onze gebruikers, ontwikkelaars en adverteerders een snelle en vertrouwde betaalervaring bieden”, zegt Dan Levy, director of payment operations van Facebook. “Nu onze business zo sterk is gegroeid, is het bieden van lokale betaalmethodes nog belangrijker geworden voor adverteerders die gebruik willen maken van Facebook Ads. Dit lukt door samen te werken met een wereldwijd belangrijke speler op het gebied van online betalen als PayPal.”

“Simpel gezet draait PayPal’s business om betalingen. Wij maken het voor consumenten en webwinkeliers makkelijker online te betalen en betalingen te ontvangen in 24 valuta binnen 190 markten, wereldwijd”, zegt Osama Bedier, PayPal’s vice president of platform and emerging technology. “We zijn al een belangrijk onderdeel van het ontwikkelsysteem op Facebook en zien er naar uit onze relatie verder uit te bouwen om de business van adverteerders en ontwikkelaars te laten groeien.”

Zie ook dit interview met Osama Bedier van PayPal dat ik tijdens Emerce eDay had, in september 2009:

En zie ook dit interview met Robbert de Haan, de marketingmanager Benelux van Paypal, opgenomen tijdens PICNIC2009:

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!