“E-mail is here to stay, ook voor uber socials”

22 februari 2010, 06:25

Kopverantwoording: het blijkt uit dit onderzoekje aangehaald door eMarketer: “Social Networkers Still Love E-Mail”. E-mail zal niet worden vervangen door social networks, social networkers zijn zelfs frequentere e-mail gebruikers dan niet-socialnetworkgebruikers. Dat laatste blijkt dan weer uit een onderzoek van Merkle. Social site notifications (denk aan je DM-update van Twitter) worden nog traditiegetrouw verstuurd naar je gewone trouwe e-mail inbox. Grote kans, dat al die notificaties weer leiden tot het lezen van direct mail, zou je kunnen zeggen.

In bovenstaande tabel het verschil in beeld tussen inbox gebruik van social network users en het inbox gebruik/checken van e-mail van niet-socialnetworkgebruikers. Zijn stevige verschillen, die natuurlijk te relateren zijn aan het al dan niet heavy internetgebruiker zijn. Het onderzoek wordt gestaafd door deze expert view van Tamara Gielen: “Social media kunnen niet leven zonder e-mail”. Gielen: “Social media kunnen niet leven zonder e-mail. Als de notificaties wegvallen bij Facebook, gaat het sitebezoek dramatisch naar beneneden.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Rick van Dijk

    Goed verhaal. Het lijkt me dan ook zo langzamerhand tijd om die geforceerde waterscheiding tussen e-mail en social media overboord te zetten.


    23 februari 2010 om 09:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!