Blue Shots TV: Peter Paul Blommers (Ogilvy)

26 februari 2010, 14:00

In deze Blue Shots TV aflevering een gesprek met Peter Paul Blommers, CEO Ogilvy. Over het nationale karakter van zijn bureau en de rol van internationaal, over hoe hij de reclame is ingerold vanuit journalistieke interesse en over de ontwapenende kracht van jonge ceatieven. Zoals hij zelf zegt: “Echte creatieven moeten onbevangen zijn, kinderlijk naïef, niet beïnvloed en oorspronkelijk.“Verder praat Blommers over zijn inzet voor Orange Babies, een stichting die als voornaamste doel heeft zwangere vrouwen met hiv en hun baby’s in Afrika te helpen.Tevens een redelijk confronterend fragement met een nep Hitler en de reden waarom ie het fragment laat zien en een betoog over waarom hij de logo’s laat zien van Apple, DE en LOI…

Op de hoogte blijven van nieuwe programma’s van Blue Shots TV kan via e-Mail, RSS, iTunes, of via Twitter.

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Watergate

    Hoeveel mensen werken er nog bij Ogilvy in Nederland? 2?

    Ik wist niet eens dat Ogilvy nog bestond in Nederland. Of hebben ze enkel de DM tak nog?


    26 februari 2010 om 15:25
    Watergate

    Lijkt wel een interview van 20 jaar geleden.

    Ogilvy was toen een heel goed bureau (waarom dit heden ten dage uit een onderzoek komt is mij volledig vreemd en zo met mij waarschijnlijk de hele reclame wereld).

    Ook de opmerking dat creatieven onbevangen en kinderlijk moeten zijn… Doe eens een interview met de creatieven die Kesselskramer, Nothing, John Doe, Selmore, 180 hebben opgezet.

    U weet wel meneer CEO Ogilvy, die bureaus die wél veel klanten hebben zonder hun netwerk bureau uit het buitenland. De bureaus die wel werk en strategisch kunnen denken dat bij deze tijd past.

    Ik begrijp niet dat hij er niet met een ontzettend rood hoofd van schaamte zit. Ogilvy is in Nederland verworden tot een non-merk en non bureau.

    Menig creatief die er vroeger heeft gewerkt (en dat zijn er nog al wat als je naar de generatie 35 en ouder kijkt.) schaamt zich tegenwoordig dood om Ogilvy uberhaubt op z’n CV te zetten.


    26 februari 2010 om 15:40
    Ronnie Overgoor

    @watergate nou nou, meneer watergate, vanwaar al die boosheid? Vertel!


    26 februari 2010 om 16:06
    watergate

    Boos?

    U heeft mij niet begrepen.

    Lees nog mijn reacties nog een keer.


    26 februari 2010 om 22:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!