South by Southwest 2010 – Het Congres der Congressen
Na 24 uur en drie vluchten verder zijn we dan aangekomen in de staat Texas, de studentenstad Austin wel te verstaan. De stad waar de thermometer een aangename 25 graden aangeeft, het constant naar barbeque ruikt en die een broedplaats is van de zogenaamde countryrock. Austin is ook een centrum voor moderne technologie en het is daarom niet geheel onverwacht dat hier jaarlijks het grootste evenement op het gebied van muziek, film en interactieve media wordt gehouden: South by Southwest. Een evenement dat z’n weerga niet kent. Met meer dan 100,000 (!) bezoekers belooft het dit jaar grootser dan ooit te worden. Exclusief voor Marketingfacts maken wij met DigiRedoTV gedurende de 5 dagen een verslag van het ‘Interactive’ gedeelte van South by Southwest (SXSW, voor intimi). Check de video hieronder:
De cijfers liegen er niet om hier: 10,000 bezoekers, meer dan 350 sessies en meer dan 1,250 sprekers. Ik kan je uit ervaring vertellen dat het kiezen uit die 350 sessies geen makkelijke opgave is. En dan hebben we het nog geeneens over de talloze afterparties. Omdat beelden meer zeggen dan geschreven woorden zullen we ons verhaal vertellen via video. Kijk hierboven mee naar een eerste indruk van dit megacongres.
Verder volgt dit weekend of maandag nog een interview met Mallory Messina, Culture Ambassador bij Soutwest Airlines, over corporate culture van de toekomst.
Erik, helemaal goed deze eerste video. Thx!
Dag Erik,
Let op de Haagse band So What, Zij spelen dit jaar op het festival en zijn zeer de moeite waard!
Dank en groet,
Mieke