Beslist.nl en Kieskeurig gaan samenwerken

22 maart 2010, 13:41

Vergelijkingssites Beslist.nl en Kieskeurig.nl (concurrenten) zijn een unieke samenwerking aan: vanaf vandaag worden de productreviews van Kieskeurig.nl op de website van Beslist.nl getoond. De reden van deze samenwerking is, zo meldt het persbericht van vanmorgen, dat beide sites hetzelfde doel nastreven, namelijk het zo goed mogelijk informeren van de consument alvorens eventueel over te gaan tot een aankoop. Daarbij is het delen van de content een middel om dat te bereiken. Een win-win situatie, zo lijkt het: het gaat om een deal met gesloten beurzen.

‘Ons doel is consument zo goed mogelijk te informeren over de producten waar hij/zij naar op zoek is. Kieskeurig heeft een sterke naam op het gebied van consumentenreviews dus zien we het als toegevoegde waarde om deze reviews ook aan onze bezoekers te tonen naast de eigen consumentenreviews, expertreviews en videoreviews,”

meldt Bart van Engeland van Beslist.nl via de mail. Bastiaan de Jong, uitgever van Kieskeurig.nl zegt in het persbericht:

“Deze samenwerking versterkt onze missie in het helpen van de consument bij zijn aankopen. Veel webwinkels en fabrikanten tonen reeds onze reviews op hun site, daarnaast vind je onze productreviews in de It’s winkels en zijn we bezig met de doorontwikkeling van onze mobiele propositie. Het tonen van productreviews op Beslist.nl is hierin een volgende stap.”

Het ziet er op beslist.nl zo uit als in onderstaand screenshot. Niet eens zo opvallend, eigenlijk. Beide partijen bezweren geen traffic of klanten/conversies te zullen verliezen. Ik ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Joop

    Persoonlijk mis ik nog de daadwerkelijke samenwerking. Ik begrijp dat Beslist hier op vooruit gaat. Maar wat heeft Kieskeurig aan deze samenwerking?


    22 maart 2010 om 21:43
    Tom

    Ik dacht precies hetzelfde toen ik dit persbericht las. Kieskeurig is een keiharde concurrent van Beslist.

    In dit bericht mis ik de daadwerkelijke reden van Kieskeurig om deze content te delen. Mooie deal voor Beslist.


    23 maart 2010 om 20:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!